نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 08:38

طلوع آفتاب البرز در سارایوو

نمایندگان تکواندو استان البرز در رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان درخشیدند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردند.

خبرگزاری فارس-محمدرضا ولی‌زاده: ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان به میزبانی بوسنی و هرزگوین به پایان رسید، تیم دختران ایران با کسب سه مدال طلا و سه نقره برای چهارمین‌بار قهرمان جهان شد و تیم پسران نیز با یک مدال طلا و دو برنز در جایگاه پنجم قرار گرفت، ‌آن‌هم در شرایطی که نمایندگان تکواندو استان البرز بار دیگر در آوردگاه‌های جهانی خوش درخشیدند و توانستند پرچمِ پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورند؛ در بخش دختران، رژان صوفی با عملکردی کم‌نظیر مدالِ طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد و در تیمِ پسران، محمد عزیزی سرمربی تیم ملی بود و یوسف جنگجو نیز در جایگاه مربی فعالیت می‌کرد. همچنین محمد انصاف‌دوست، رئیس هیأت تکواندو البرز نیز مسؤولیت سرپرستی تیم ملی ایران را برعهده داشت.

روایت شیر دختر البرز که قهرمان جهان شد

صوفی، تکواندوکار طلایی استان البرز در این‌ رقابت‌ها، در رده قدی ۱۶۸- سانتی‌متر، در دیدار نخستِ خود با نتیجه ۲ بر صفر «امانگلدی» از قزاقستان را از پیش‌رو برداشت و در ادامه این رقابت‌ها «زینب بوسیلیه» از اردن را با همین نتیجه شکست داد، سپس در مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی «پروتسنکو» از روسیه و «وانگ» از چین تایپه را شکست داد و پا به دیدار پایانی گذاشت. شیردختر البرز در دیدار نهایی نیز، در حالی که راند نخست را به «پولینا» از اکراین واگذار کرده بود، دو راند بعدی را به سود خاتمه داد و نخستین طلای ایران در این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

 

این قهرمانِ نونهال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سطحِ کیفی این رقابت‌ها اظهار کرد: این دوره از مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان، با حضور ۶۲۲ تکواندوکار از ۷۳ کشور جهان برگزار و خوشبختانه، تیم ملی بانوان ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مدال طلای جهانی، عنوان بسیار ارزشمندی است که آن را مدیون دعای خیر پدر و مادرم و زحمات مربیانم هستم، بی‌تردید از امروز مسؤولیت بیشتری را حس می‌کنم و امیدوارم در آینده و در رده‌های سنی بالاتر نیز بتوانم نماینده شایسته‌ای برای تکواندو ایران باشم.

صوفی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: حجاب محدود نیست و بسیار خرسندم که به‌عنوان یک دختر مسلمان مدال طلای جهان را تصاحب کردم، بی‌تردید با حجاب اسلامی هم می‌توان بر سکوی بلندترین مقامات ورزشی جهان ایستاد و مایه افتخار و سرافرازی کشور شد، اکنون بیش از گذشته به ایرانی بودنِ خود می‌بالم.

 سطح رقابت‌های بوسنی بالا بود

اما محمد انصاف‌دوست، رئیس هیأت تکواندو استان البرز که به‌عنوان سرپرست تیم ملی نونهالان به مسابقات جهانی اعزام شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به عملکرد تیم‌های ملی ایران خاطر نشان کرد: تیم‌های ملی ایران در مجموع در دو بخش دختران و پسران موفق به کسب چهار مدال طلا سه نقره و دو برنز شد.

وی در ادامه با اشاره به اردوی دو ماهه تیم‌های ملی نونهالان در استان البرز، افزود: خوشبخانه در البرز میزبان تمرینات آماده‌سازی تیم‌های ملی بودیم و باید این نتایج درخشان را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کادرفنی و دیگر اعضای تیم‌های ملی دانست.

رئیس هیأت تکواندو البرز افزود: سطح مسابقات بوسنی بسیار بالا بود و همه کشورها با تمام توان خود در این رقابت‌ها حاضر شده بودند، در شرایطی که در بخش پسران مدال‌ها در اوزان دهگانه بین کشورهای مختلف پخش شد و به جز کشور ازبکستان که صاحب دو مدال طلا شد، هشت کشور دیگر موفق به اخذ یک مدال طلا شدند.

انصاف‌دوست با بیان اینکه آیتم قد و وزن برای نخستین‌بار در آوردگاه جهانی بوسنی به مرحله اجرایی رسید، اظهار داشت: این رخداد باعث ایجاد چالش برای بسیاری از کشورها شد، به‌طوری در یکی از روزهای این رقابت‌ها سه نماینده کشور کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و دو تن از بازیکنان کشورمان در یک وزن قرار گرفتند.

 

سرپرست تیم ملی تکواندو نونهالان گفت: تکواندو در همه دنیا گسترش یافته و تمام کشورها با نگاه ویژه به رده‌های سنی پایه برنامه‌ریزی بلند مدتی برای حضور قدرتمند در رقابت‌های حائز اهمیت انجام داده‌اند و لازم است در ایران نیز نگاه توسعه‌یافته‌ای به رده‌های پایه داشته باشیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولین فدراسیون و کادرفنی تیم‌های ملی نونهالان تصریح کرد: امیدوارم با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان امر و ریشه‌یابی نقاط ضعف و قوت تیم ملی، در دوره‌های آتی شاهد کسب افتخارات بیشتری باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492356

مهمترین اخبار ایران و جهان: