نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 11:04

اعلام جزئیات پرداخت تسهیلات تا 500 میلیون تومانی برای بازگشت به روستاها

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان یزد از پرداخت تسهیلات اشتغال آفرینی بازگشت به روستا خبر داد و گفت: در این طرح افرادی که به علت نبود شغل و یا امکانات تحصیلی مجبور به ترک روستا شده را با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در این استان،‌ علی‌اکبر محمدپناه ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی حضرت امام در راستای ارزش‌آفرینی اجتماعی، ارائه خدمات به محرومان، رونق تولید و تشویق مردم برای بازگشت به روستا‌ها تصمیم گرفته تا شرایطی برای بازگشت به روستا‌ها را فراهم و ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: در این طرح قرار است افرادی که به علت نبود شغل مجبور به ترک روستا و مهاجرت به شهر‌های بزرگ‌تر شده‌اند را ساماندهی و حمایت کنیم. بدین منظور تسهیلات اشتغال آفرینی از ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای مهاجرت معکوس و بازگشت شهروندان به روستا، پرداخت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان یزد اذعان کرد: شرایط پرداخت این تسهیلات در صورت مهاجرت به روستا، سن حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۵۰ سال و داشتن مهارت و توانایی برای راه‌اندازی شغل است.

وی خاطرنشان کرد: برای اشتغال‌های خرد و خانگی تا ۱۵۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار تا هشت درصد پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است پرداخت این تسهیلات مهلت و یا زمان مشخصی نداشته و هر زمان که متقاضی وجود داشته باشد، پرداخت می‌شود.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229712

مهمترین اخبار ایران و جهان: