نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 18:57

مشاور امنیت ملی عراق به ایران می‌آید

برخی منابع اعلام کردند که مشاور امنیت ملی عراق فردا دوشنبه عازم ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، العربی الجدید اعلام کرد که مشاور امنیت ملی عراق فردا به تهران سفر کرده تا با مقامات ایرانی دیدار کند.

این رسانه به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه به ایران سفر کرده و دیدار هایی با مقامات ایرانی برای بررسی تحولات امنیتی مرزها و ارزیابی اجرای توافق‌نامه امنیتی امضا شده میان دو کشور در مارس گذشته خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، الاعرجی فردا با علی اکبر احمدیان دبیر جدید شورای امنیت ملی ایران دیدار خواهد کرد.

منابع مذکور اعلام کردند که روابط دوجانبه و تحولات امنیتی از محورهای رایزنی طرفین خواهد بود.

این در حالی است که الاعرجی روز گذشته قبل از سفرش به تهران به دستور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در راس هیئت امنیتی به سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق رفت.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که قاسم الاعرجی در رأس هیئتی امنیتی و به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق درباره امنیت مرزها به سلیمانیه رفت.

در بیانیه صادره از دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است: در راستای تکمیل نشست اول در اربیل، نشست مشترکی برگزار شد و در جریان آن وزیر داخله اقلیم کردستان عراق گزارشی از اقدامات اتخاذ شده توسط اقلیم کردستان عراق درباره تفاهمنامه امنیتی میان ایران و عراق ارائه کرد.

طبق این بیانیه، وزیر داخله اقلیم کردستان عراق بار دیگر بر پایبندی به توافق نامه امضا شده با طرف ایرانی تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245112

مهمترین اخبار ایران و جهان: