نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 09:46

توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه از برنامه‌های اولویت‌دار مخابرات است/وجود بیش از 2.6 میلیون مشترک تلفن همراه در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: نگهداری شبکه تلفن همراه به عنوان تامین کننده نیازهای ارتباطی (,voice data) مشتریان در این حوزه دارای اهمیت است که رفع سه هزار و ۵۰۰ تیکت ثبت شده در زمان استاندارد و برقراری ارتباطی پایدار موید این مهم است.

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اهمیت توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه در استان افزود: در همین راستا در فروردین سال جاری سه هزار و ۵۰۰ (معادل ۱۰۰ درصد) مشکل ثبت شده در سامانه کنترل و مانتیتورینگ استان رفع شده که شرایط استفاده از ارتباطی پایدار و بدون مشکل برای مشتریان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نگهداری شبکه تلفن همراه به عنوان تامین کننده نیازهای ارتباطی (voice, data) مشتریان در این حوزه دارای اهمیت است در راستای حفظ کیفیت سرویس دهی و جلوگیری از هرگونه قطعی و اختلال و رفع به موقع آنها گام‌های قابل توجهی در استان برداشته شده است.

حکمت به وجود بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۴۹ مشترک تلفن همراه در سطح استان اشاره کرد و گفت: ارائه سرویس‌ها و خدمات متنوع شبکه ارتباطات سیار همگام با رشد و توسعه تکنولوژی‌های مبنی بر این شبکه به مشتریان از اولویت‌های منطقه بشمار می‌رود.

حکمت یادآور شد: هم اکنون بیش از ۸۷۰ سایت bts، تجهیزات و بسترهای انتقال در استان نصب و راه‌اندازی شده است که حدود ۳۰ درصد از آنها در نقاط روستایی وارتفاعات صعب‌العبور قرار دارد. 

مدیر مخابرات منطقه کردستان از انجام فعالیت‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تحقق این اقدامات، در ارزیابی شاخص‌های عملکردی در بین دیگر مناطق مخابراتی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1196756

مهمترین اخبار ایران و جهان: