نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:16

افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بیمه شدگان تأمین اجتماعی

اراک-وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طی فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر۱ به بیمه شدگان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت صادق الوعده است و در حوزه اشتغال که اساساً راهبری و نخ تسبیح اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، آنچه ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی وعده داد، محقق شده است.

وی با بیان اینکه این فرصت‌های شغلی ایجاد شده به شیوه‌های مختلف قابلیت صحت سنجی پیدا کرده افزود: طبق گزارش‌های مختلفی که از مراکز سنجش و آمارگیری از جمله مؤسسه پژوهشی صندوق تأمین اجتماعی ارائه شده، در طول دولت سیزدهم نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید به بیمه شدگان اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته تعداد قابل توجهی نیز بازنشسته شده اند تصریح کرد: این تعداد بازنشستگان اجازه ندادند ضریب پشتیبانی سیر نزولی طی کند و خوشبختانه ضریب پشتیبانی صندوق تأمین اجتماعی تقریباً مثبت است.

مرتضوی ادامه داد: حسب دستور ریاست جمهوری در حوزه بنگاه‌های نیمه فعال و راکد، رسالت دستگاه‌هایی اجرایی در بخش خصوصی و دولتی و عمومی؛ اصل بر شکوفایی و راه اندازی و رونق تولید است و دستورالعمل‌هایی نیز صادر شده و اگر یک واحدی بدهکار است یا نیاز به سرمایه در گردش یا مشکلات تأمین اجتماعی و … دارد باید مشکلات رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از این واحدها در سطح کشور فعال‌تر و راه اندازی شده و طرح‌های فراوانی در شرف اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204356

مهمترین اخبار ایران و جهان: