نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 19:40

استان مرکزی در رشته تنیس روی‌میز ظرفیت های قابل توجهی دارد

اراک-رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز جمهوری اسلامی ایران گفت:استان مرکزی در رشته تنیس روی‌میز ظرفیت های قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد علی‌قارداشی عصر چهارشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیأت تنیس روی میز استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تنیس روی‌میز جزو فدراسیون‌های برتر در اعزام‌های بین‌المللی است.

رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز جمهوری اسلامی ایران افزود: فدراسیون تنیس روی میز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، در بین تمام فدراسیون‌های کشور، رتبه سوم را در اعزام‌های بین‌المللی کسب کرد.

وی ادامه داد: فدراسیون در اعزام تیم‌های ملی با کمبود منابع همراه است اما این مهم را وظیفه اصلی خود می‌داند و صفر تا ۱۰۰ هزینه را از بودجه دولتی گرفته تا حمایت‌کنندگان مالی ورزشی و خیران، تأمین می‌کند.

علی قارداشی بیان کرد: در شرایط کنونی، افتخاراتی در رشته تنیس روی میز کشور کسب شده که شاید هر کدام از آنها در ۷۵ تا ۸۰ سال گذشته، بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: زمانی بودجه سالانه فدراسیون تنیس‌روی میز حدود ۲ میلیون دلار بود اما هم‌اکنون افتخارات بزرگ با بودجه حدود ۱۰۰ هزار دلاری به دست آمده است.

رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مدال ورزشکاران پیشانی کار است اما توجه به داوران و مربیان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی موقعیت جغرافیایی خوب و قهرمانان خوبی در رشته تنیس روی‌میز دارد، گفت: بیشتر قهرمانان این رشته از شهرستان خمین است.

علی قارداشی افزود: شهرستان خمین درخشش خوبی در رشته تنیس روی میز دارد و باید نگاه ویژه به این شهرستان شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است نگاه ویژه به ورزش پاراتنیس در کشور و استان مرکزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203256

مهمترین اخبار ایران و جهان: