نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 06:03

فرافکنی ترامپ همزمان با صدور اتهام نگهداری اسناد محرمانه!

دونالد ترامپ اعلام کرد که از سوی دادستان‌های فدرال با اتهاماتی روبرو شده و روز سه شنبه در دادگاهی فدرال در میامی حضور خواهد یافت. وی در واکنش به این حکم گفت: آمریکا به سرعت در حال افول است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ در صفحه خود در شبکه اجتماعی تروث نوشت که «دولت فاسد بایدن» به وکلای او اطلاع داده که ترامپ در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه متهم شده و سه‌شنبه برای محاکمه به دادگاهی در میامی احضار شده است.

او گفت: هرگز فکر نمی‌کردم با یک رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا چنین برخوردی شود.

ترامپ خاطرنشان کرد: این در حالی است که بایدن ۱۸۵۰ جعبه از این اسناد را در نقاط مختلف آمریکا، از جمله در پارکینگ خانه خود در ایالت دلاور، بدون هیچ امنیتی نگهداری می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا با تکرار شعار انتخاباتی خود در صفحه شخصی خود در سوشال تروث نوشت: «این واقعاً یک روز تیره برای ایالات متحده آمریکاست. ما کشوری هستیم که به طور جدی و به سرعت در حال افول است، اما می‌توانیم با هم دوباره عظمت را به آمریکا بازگردانیم!».

در همین ارتباط، سی ان ان و شبکه ای بی سی هم گزارش دادند که حداقل هفت مورد اتهام علیه رئیس جمهور سابق تنظیم شده است.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز جزئیات این ادعانامه را منتشر نکرده است.

دونالد ترامپ در ماه آوریل اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا شد که علیه او اعلام جرم می‌شود.

گفتنی است فراخوانی مجدد دونالد ترامپ به دادگاه تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) بعد از تحقیق و تفحص محل اقامت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272312

مهمترین اخبار ایران و جهان: