نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 19:43

مقابله با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره)ضرورت مهم است

خمین- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) ضرورت مهم است.

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: مکتب امام اصول و شاخصه‌هایی دارد که لابه‌لای فرمایشات امام و همچنین در کتاب ولایت‌فقیه که قبل از انقلاب منتشر شده بود این منش و مکتب تبیین شده است و امروز مقابله با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) ضرورت مهم است.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: مکتب امام مبتنی بر عدالت، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومین است که شاکله حکومتی بود که در قالب جمهوری اسلامی شکل گرفت، حکومتی که از طرفی مردمی است و از طرف دیگر محتوای آن مبتنی بر اسلام قرار گرفته است.

وی بیان کرد: عنصر مردمی بودن نظام و اتکا به مردم از مشخصه‌ها و مؤلفه‌های تعیین‌کننده مکتب امام در مسیر انقلاب است و بعد از امام راحل نیز همین روش در شیوه استمرار حرکت تکاملی انقلاب توسط مقام معظم رهبری تا امروز پیگیری شده است.

نظری با بیان اینکه منش و آرمان‌های امام در مسیر حرکت انقلاب در تمام بیانات، آثار و پیام‌های امام کاملاً آشکار است، گفت: پس از امام خیلی‌ها تلاش کردند که اگر نتوانستند ساختار فیزیکی جمهوری اسلامی را به هم بزنند با استحاله هویتی انقلاب پوسته و ظاهر انقلاب را حفظ کنند ولی محتوای این نهضت را عملاً بر اساس ذهنیت‌های خودشان بچینند.

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: تحریف مکتب امام طرح دشمن بود که مقام معظم رهبری چندین سال پی‌درپی در سخنرانی‌هایی خود بحث مکتب امام و خطر تحریف آن را به افکار عمومی گوشزد کردند و همچنین باوجود دولت‌های مختلفی که با گرایش‌هایی برای استحاله هویتی انقلاب در صحنه آمده بودند اما رهبری از تحریف مکتب امام جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و با طوفان‌های سنگینی در این سال‌ها مواجه بود ولی ساختار نظام و منویات و آرمان‌های بلندمدت انقلاب همواره حفظ شده و ضامن این حفظ شدن هم رهبر معظم انقلاب بودند که به‌خوبی انقلاب را از گردنه‌های مختلف عبور دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259756

مهمترین اخبار ایران و جهان: