نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 13:21

توجه به فرزند آوری و خانواده اولویت برنامه های هفته فرهنگی باشد

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: توجه به فرزند آوری و خانواده اولویت برنامه های هفته فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری صبح یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اظهار داشت: شهر امیرکبیر در الگوی معماری ایرانی و اسلامی بی نظیر است و با توجه به اینکه امیرکبیر یکی از مفاخر استان مرکزی با آوازه بلند حکومت داری و مدیریتی است می‌توان از این هفته فرهنگی برای معرفی این شخصیت برجسته استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: امیرکبیر یکی از عناصر هویتی استان مرکزی محسوب می‌شود و لازم است در راستای معرفی این شخصیت بزرگ اقدامات ویژه و البته مستمر مد نظر باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای باشکوه برگزار شدن هفته فرهنگی امیرکبیر یک ضرورت مهم است.

نظری با بیان اینکه محوریت هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان مرکزی باید معرفی ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باشد، گفت: رویکرد برنامه‌ها باید خدمت رسانی به مردم و امیدآفرینی باشد.

وی افزود: شورای اطلاع رسانی استان مرکزی به عنوان پایه گذار اقدامات امیدآفرین در حوزه رسانه باید از برگزاری هفته‌های فرهنگی به بهترین نحو استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: نباید در برگزاری هفته‌های فرهنگی دچار روزمرگی شویم و دستاوردها و نتایج این هفته‌ها باید به طور عینی و مشهود قابل لمس باشد و البته باید از نظرات تخصصی کارشناسان و نخبگان به خوبی استفاده شود.

توجه به فرزند آوری اولویت برنامه‌های هفته فرهنگی باشد

وی اضافه کرد: توجه به مسئله افزایش جمعیت و فرزندآوری از اولویت‌های هفته‌های فرهنگی باشد و سیمای فرهنگی شهرها باید رنگ و بوی فرهنگ سازی برای جمعیت داشته باشد.

نظری با اشاره به اهمیت انتخابات بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در انتهای سال‌جاری نیاز است این مسئله به طور ویژه در دستور کار رسانه‌ها باشد و شورای اطلاع رسانی باید در این خصوص برنامه ریزی ویژه کند و همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاورد.

وی افزود: آگاه سازی مردم، توجه به بیان روایت‌های اول برای جلوگیری از سو استفاده دشمنان و تبیین از الزامات حرکت رسانه‌ها در ایام انتخابات است و کلید واژه دولت در انتخابات توجه ویژه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و در این مسیر عزم و اراده راسخ داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: سلامت، امنیت و مشارکت مردم برای برگزاری باشکوه انتخابات در دستور کار ستاد انتخابات استان مرکزی است و فرآیند انتخابات در استان مرکزی آغاز شده و احکام اعضای ستاد نیز صادر شده که به زودی تحویل آنها خواهد شد.

بی طرفی پایه و اساس نگاه دولت در انتخابات است

وی افزود: بی طرفی پایه و اساس نگاه دولت در انتخابات است و با جدیت اتفاق می‌افتد که در این راستا همه مدیران و مسئولین که قصد کاندیداتوری در انتخابات دارند باید تا ۱۹ خرداد ماه استعفا دهند.

نظری ادامه داد: تبلیغ علیه و یا به نفع کاندیدا و نامزدهای انتخابات توسط دستگاه‌ها و افرادی که در دستگاه‌های دولتی هستند قابل قبول نیست و در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: رویداد بزرگ انتخابات با حضور باشکوه مردم برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم خواهد زد و حضور مردم در انتخابات اقتدار آفرین است و برای کشور تولید قدرت می‌کند.

در پایان این نشست پوستر هفته فرهنگی شهر امیر کبیر رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211112

مهمترین اخبار ایران و جهان: