نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:03

آغاز جریان مولدسازی و فروش اموال فاقد بهره برداری جمعیت هلال احمر

مدیرکل امور املاک و موقوفات هلال احمر از آغاز جریان مولدسازی و فروش اموال فاقد بهره برداری جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ناطقی، مدیرکل امور املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر در رابطه با اقدامات کارگروه مولدسازی و فروش اموال مازاد گفت: کارگروه مولدسازی و فروش اموال مازاد، مدتی است که فعالیت خود را در جمعیت هلال احمر آغاز کرده و وفق ضوابط اجرایی مصوب شورای عالی جمعیت هلال احمر سازوکاری معادل کارگروه‌های متشکله در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در جمعیت نیز بوجود آمده است.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه مولدسازی این است که حجم بالایی از املاک بلااستفاده و فاقد بهره برداری در جمعیت شناسایی و با راهبردهای ترسیم شده از جمله فروش، تبدیل به احسن، تعریف پروژه‌های درآمدزایی و بعضاً با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار و بخش خصوصی مورد به بهره برداری رسند.

مدیرکل امور املاک و موقوفات اظهار کرد: امروز در جمعیت هلال احمر انباشتی از املاک وجود دارد که در صورت تقویت نگرش مولدسازی و ایجاد سرمایه پایدار قطعاً سرمایه عظیمی‌برای رشد اقتصادی و نیل به اهداف و مأموریت‌های هلال احمر خواهد بود. مرحله نخست فعالیت‌های کارگروه مولدسازی، در قالب فروش اموال مازاد و تعریف پروژه‌های عمرانی با حجمی‌بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در جمعیت هلال احمر آغاز و با مشارکت سایر استان‌ها، این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

ناطقی ادامه داد: در این رویه اتفاقات خوبی نظیر تثبیت مالکیت جمعیت هلال احمر رقم خورده است. در استان گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، سمنان، تهران و سایر استان‌ها، هدف گذاری صورت گرفته و شناسایی املاک آغاز شده است. در این مسیر بعضاً مواردی مشاهده شد که سند نداشته و یا محل وقوع ملک مجهول بوده که با تلاش‌های فراوان و عملیات ثبتی نتایج خوبی حاصل شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پس از تثبیت املاک، تغییر کاربری آن‌ها با نگاه ارزش افزوده و مزیت نسبی، عملیات عمرانی در راستای بهره برداری از این املاک آغاز شده است.

وی افزود: این گام نخست مولدسازی در هلال احمر است و باید توجه داشت که این آورده از محل املاکی بوده که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شده و عملاً در حال فرسوده شدن بودند.

مدیرکل امور املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در سال گذشته ۳۵ جلسه در خصوص مولدسازی اموال برگزار که حاصل این جلسات ۱۵۰ مصوبه بسیار ارزشمند بود. در مسیر مولدسازی، موضوع اخذ مجوز فروش اموال مازاد حائز اهمیت و بالتبع زمانبر بوده که به لطف الهی و با اهتمام اعضای محترم شورای عالی و کمیسیون دائمی تسهیلگری، در عین حال با دقت کامل در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211556

مهمترین اخبار ایران و جهان: