نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:34

مشکلات صنایع در غرب مشهد به حداقل خواهد رسید

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۰ خرداد سال جاری عملیات اجرایی بزرگترین شهرک کشور آغاز شده و مشکلات صنایع در غرب مشهد به حداقل خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در صد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در اتاق مشهد برگزار شد، درباره دموراژ کالاها داخل گمرکات خراسان رضوی اظهار کرد: ۹۰ درصد کالاها از گمرک ترخیص می‌شود و باید برای ۱۰ درصد باقی مانده بر حسب ضرورت در زمینه ضمانت‌نامه بانکی به توافق رسید. این تصمیم‌گیری باید بر اساس نوع کالا باشد. جریان تولید در استان باید حفظ شود و باید به گرفتاری‌های اداری توجه شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین درباره مساله خشکسالی و آب در خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون در زمینه برق، آب و محیط زیست در استان مشکل وجود دارد، اما هر تصمیمی باید روال معمول خود را طی کرده و موضوع باید در بخش‌های مربوطه پیگیری شود.

وی افزود: از ۲۲ طرح تحولی در خراسان رضوی یکی از طرح‌ها مربوط به طرح آب و محیط زیست است که در شورای حفاظت از منابع و محیط زیست استان بررسی می‌شود.

نظری بیان کرد: با نظر مساعد دادستان کل استان و پیگیری‌های انجام شده گره‌ها و مشکلات صنایع در غرب مشهد نیز حل شده است. دستگاه قضائی دستور العمل‌ها را تهیه و امید است تا شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد خبر داد و گفت: ۱۰ خرداد سال جاری عملیات اجرایی بزرگترین شهرک صنعتی کشور آغاز شده و مشکلات و گره‌های صنایع در غرب مشهد به حداقل خواهد رسید.

وی همچنین درباره بخشنامه شماره ۲۶۱۶۵۴/۰۱ بانک مرکزی برای جلوگیری از ایجاد درخواست‌های غیرواقعی ارز، اظهار کرد: امروز در جلسه شورا سه پیشنهاد متناسب با سیاست‌های بخشنامه بانک مرکزی از لغو بخشنامه تا تعدیل عنوان شده است.

نظری افزود: پیشنهادات مطرح شده درباره این بخشنامه در جلسه شورا مصوب شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225256

مهمترین اخبار ایران و جهان: