نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 00:03

2000 هکتار جنگل کاری در تهران/بودجه هزار میلیاردی برای تملک باغات در سال جاری

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه امسال 2000هکتار جنگل کاری در تهران انجام می‌شود، گفت: جنگل‌کاری از گسترش بی‌رویه شهر جلوگیری می‌کند.

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: امسال 2 هزار هکتار جنگل کاری در تهران انجام می‌شود. این جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز  ودر محدوده مناطق 4، 7، 8، 22 و 14 است.

وی با تأکید بر این موضوع که جنگل‌کاری از گسترش بی‌رویه شهر جلوگیری می‌کند، گفت: کاشت درختان همانند فیلتر هوا عمل می‌کند و سرانه فضای سبز در تهران را افزایش می دهد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با تأکید بر این موضوع که در مناطقی از شهر تهران مانند 7، 10، 11، 17، 8 و 12 که بافت فشرده دارند، به دنبال ایجاد پارک های عمومی هستیم، گفت: حدود 18 ملک را تا پایان سال جاری تملک می‌کنیم.

به گفته مختاری،‌نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان امسال تملک باغات داریم. همچنین 23 پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در دست طراحی است که تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد، گفت: برای توسعه فضای سبز در تهران برنامه‌ریزی کرده ایم. ما همچنین برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کنیم و به هیچ عنوان از آب شرب برای این امر استفاده نمی‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231912

مهمترین اخبار ایران و جهان: