نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 08:31

پیش بینی تولید بیش از ۳۲ هزار تن عسل در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۳۲ هزار تن عسل در استان تولید شودخسرو شهبازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل را در کشور دارد، تصریح کرد: حدود ۲۴درصد عسل تولیدی کشور در استان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل را در کشور را دارد، اظهارداشت: حدود ۲۴درصد عسل تولیدی کشور در استان تولید می‌شود و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۳۲ هزار تن عسل در استان تولید شود.

وی گفت: مطابق با سرشماری سالانه در سال گذشته بیش از ۳۰ هزارتن عسل در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: عمده بازار های هدف صادراتی علاوه بر مصرف داخلی استان و سراسر کشور ، عمدتا به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می شود.

شهبازی با بیان اینکه موضوع برند از عمده دغدغه های تولیدکنندگان استان در راستای صادرات عسل است،اظهار کرد: توان رقابت در بازارهای بین المللی به وجود برند بستگی دارد که خوشبختانه برند استانی،به همت اتحادیه تولیدکنندگان عسل استان و پیگیری های مستمر سازمان، مراحل نهایی ثبت خود را طی می کند ولی باید توجه داشت در کشور  علاوه بر برندهای استانی برند ملی نیز حتماً باید ایجاد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264812

مهمترین اخبار ایران و جهان: