نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 23:02

حضرت معصومه(س) در روز قیامت قادر به شفاعت تمام شیعیان است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: در روایات داریم که حضرت فاطمه معصومه (س) می‌توانند از همه شیعیان شفاعت کنند و این امر نشان از جایگاه و منزلت والای آن حضرت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی عصر شنبه در مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که به مناسبت میلاد آن حضرت برگزار شد اظهار داشت: حرم بانوی کرامت پناهگاه همه مردم است و امام جواد (ع) در خصوص آن حضرت فرمودند که زیارت حضرت معصومه (س) غم‌ها و مشکلات را از بین می‌برد.

وی اظهار داشت: زائران بسیاری در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به حاجات خود دست یافتند و زندگیشان دچار تحول شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام رضا (ع) در خصوص حضرت فاطمه معصومه (س) فرمودند، کسی که خواهرم را زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است و هر کسی که معصومه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که این روایت نشان از جایگاه و منزلت والای حضرت فاطمه معصومه (س) دارد.

حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: حرم مطهر حضرت معصومه (س) از جمله اماکنی است که یکی از هشت درب بهشت از این حرم مطهر باز می‌شود و در روایات داریم که قم را به این دل قم نام نهادند! چرا که اهل آن در کنار امام زمان (عج) قیام و زمینه ظهور حضرت حجت را فراهم می‌کنند.

وی عنوان داشت: حضور در شهر مقدس قم از جمله آرزوهای اولیای الهی بوده است و شهر قم آشیانه و محور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

این سخنران مذهبی ابراز داشت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا مردم را از حول محور اهل بیت (ع) پراکنده کنند و برای این شهر نقشه‌ها کشیده اند.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حول محور شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت (ع) شکل گرفت افزود: خداوند در حقیقت به حضرت معصومه (س) ولایت تکوینی را داده است و ایشان در روز قیامت از همه شیعیان شفاعت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان که در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند بدانند که حرم مطهر حضرت معصومه (س) پناهگاه ایرانیان است و هیچگاه به آرزوی خود دست نخواهد یافت و پرچم اهل بیت عصمت و طهارت که در هیچ کجای دنیا همانند ایران برافراشته نیست بر زمین نخواهد افتاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225956

مهمترین اخبار ایران و جهان: