نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 08:01

ساخت سریالی برای دوران دهه۶۰ در کشور

نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما تلویزیون درحال اخذ مجوز و شروع پیش تولید یکی از بزرگترین سریال‌های کشور بوده که با هنرنمایی بالای ۳۵ بازیگر چهره همراه است که قطعا از این رو پر ستاره‌ترین سریال در سطح کشور قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا تقی‌زاده نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما تلویزیون در حال اخذ مجوز و شروع پیش تولید یکی از بزرگترین سریال‌های کشور است.

این کارگردان روی سریالی دارد کار می‌کند که با هنرنمایی بالای ۳۵ بازیگر چهره همراه است و قطعا از این رو پرستاره ترین سریال در سطح کشور قلمداد می‌شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات داستان و بازیگران این سریال ارائه نشده و گویا دست‌ اندرکاران این اثر تمایل به سکوت خبری تا زمان شروع رسمی تولید این سریال دارند.

طبق مصاحبه خبرگزاری فارس با تقی‌زاده، وی در مورد این سریال، می‌گوید: این اثر در ژانر تریلر درام با محوریت اکشن قرار است تولید شود و یک سریال بسیار کامل از نظر پرداختن به تمامی ژانرها و همچنین یک پروژه با پروداکشن فوق العاده بالا و سنگین است.

فصل اول این سریال در دهه شصت روایت می‌شود و سعی شده این پروژه از نظر موضوع ، نوع ساختار و... کاملا مدرن و متفاوت با تولیدات اخیر سینما و تلویزیون کشورمان باشد، همچنین سعی بر این داریم که انشاءالله با تیم همدل‌مان ، از نظر کیفی یک سریال همسو با تولیدات تاپ خارجی و به‌صورت ایرانیزه شده داشته باشیم.

به گفته این نویسنده و کارگردان، این پروژه لوکیشن‌های بسیاری در شهرهای مختلف کشورمان دارد اعم از شمال کشور، تهران، مشهد، کردستان و همچنین قرار است بخشی از تولید این اثر در کشور ترکیه انجام شود.

تقی‌زاده در مورد فیلم تولید شده اخیرش می‌گوید: آخرین پروژه بنده فیلم شفیق بود که ۴ ماه پیش در اواسط اسفندماه ۱۴۰۱ ساخته شد و در حال حاضر مرحله آهنگ‌سازی و پس تولید خودش را طی می‌کند، ان‌شاالله قرار است پایان سال این فیلم در جشنواره عمار اکران شود و بعد از آن به کمیسیون بازبینی شبکه یک سیما جهت پخش ارائه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه شفیق، بیان می‌کند: این فیلم در رابطه با شهدای اغتشاشات اخیرِ مشهد، حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده می‌باشد و همچنین از سردار سلیمانی در این اثر نیز یاد شده است.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه شفیق در قالب فیلم کوتاه تولید شده است، بیان کرد: محتوای این اثر را بنده بسیار دوست دارم و امیدوارم برای شفیق در مسیر اکران خود، چه در جشنواره عمار امسال و چه در پخش شبکه اتفاقات مبارکی بیفتد، چرا که این کار فارغ از اینکه یک اثر تصویری باشد برای بنده یک محتواست که از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

تقیق‌زاده بیان کرد: البته جا دارد این را اضافه کنم که بنده برای نوشتن فیلمنامه شفیق بسیار فکر کردم ولی نوشته‌هایم هیچکدام باب میل خودم نبود و من از خود این عزیزان مخصوصا حاج قاسم خواستم تا کمکی بکنند که پس از ماجراهایی که بر من گذشت ، فیلم نامه کامل و جامع در ذهن من قرار گرفت و من سعی کردم تمام و کمال این الهامی را به خروجی برسانم، امیدوارم این اثر مورد توجه مردم عزیز قرار گیرد و با حمایت‌شان، فیلم به جایگاهی برسد که خستگی تمام عوامل و عزیزان دست اندرکار از تن‌شان خارج شود.

وی درباره وضعیت سینما و صنعت فیلم‌سازی حال حاضر کشور می‌گوید: بنده سعی می‌کنم فارغ از اتفاقات نابسامان موجود در این عرصه، کارم را به نحوه احسن انجام دهم و هرروز با مطالعه و آموختن بیشتر، خدمت‌گذار و عنصر مفیدی برای جامعه و مردم کشورم باشم تا محتوای تاثیرگذار برای ملت بسازم ، نه تصاویر پوچ سرگرم کننده که فقط جیب‌مان را پر کند.

تقی‌زاده گفت: همچنین همواره تمایل به دوری از حواشی دارم، ولی از منظر فنی اگر بخواهیم به این عرصه نگاه کنیم خوشبختانه اتفاقات مثبت و بزرگی در سینمایمان دارد رخ می‌دهد و در برخی از آثار کارگردان‌هایی در این صنعت ، فیلم‌ها و سریال‌های فوق‌العاده‌ای هم از منظر محتوایی و هم از منظر فنی تولید کرده‌اند که سعی می‌کنم بیاموزم ، اما متاسفانه کماکان شاهد نمونه‌های زیادی نیز از فیلم‌های زرد که به‌کل اصول فنی و محتوایی را زیر پا گذاشتند، هستیم.

وی عنوان کرد: بنده متاسفانه در بدنه این صنعت کماکان برخی از مشکلات اساسی که از قدیم الایام و قبل از بنده هم بوده را می‌بینم که اگر به‌دنبال سینمای قدرتمند و مدرن هستیم باید این مشکلات حل شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: باید بگویم فکر می‌کنم تحولات بزرگی در صنعت فیلم‌سازی‌مان در حال رخ دادن است و فکر می‌کنم این جوان‌گرایی و استفاده از تجربه پیشکسوتان و بزرگان در کنار هم بدنه سینمایمان را قوی کند.

وی تصریح کرد: اما اظهار نظرات و سخنان برخی از هنرمندان که از روی احساسات و فاقد بینش و تدبیر لازم است آفت این حرفه و حتی جامعه به‌شمار می‌رود، امیدوارم همکارانم و دیگر هنرمندان از جایگاهشان به نحوه احسن استفاده کنند و همیشه برای این کشور و این مردم خالصانه زحمت بکشند و بدانند که ما باید الگوی خدمت باشیم؛ نه الگوهای متفرقه.

این کارگردان در ادامه در مورد سریال پیش رویش می‌گوید: نام کنونی سریال، مشق شب است ولی احتمال دارد تا زمان اخذ مجوز این نام تغییر کند.

تقی‌زاده افزود: قسمت اول سریال در مازندران و گیلان استارت می‌‌خورد و در ادامه تهران، مشهد، کردستان و ترکیه مقصدهای بعدی ما ان‌شاءالله خواهد بود.

به گفته این نویسنده و کارگردان ، فصل اول این سریال تقریبا ۱۵ قسمت خواهد بود که احتمال دارد در خروجی یک الی دو قسمت تغییر داشته باشد.

تقی‌زاده بیان کرد: اگر بتوانیم بعد از نیمه دوم سال استارت مرحله تولیدمان را بزنیم ، بدلیل پروداکشن بالا و سنگین بودن پروژه و همچنین دهه شصتی بودن آن احتمالا حدود ۷ تا ۸ ماه مرحله تولید زمان ببرد.

وی می‌گوید: داستان این سریال بسیار پیچیده و گره‌دار است و اتفاقات متعدد و غیر منتظره‌ای را در این سریال شاهد خواهیم بود که تمامی حس‌ها را در این اثر تجربه خواهیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258012

مهمترین اخبار ایران و جهان: