نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 10:16

ایجاد ۴۶ مرکز برای خرید گندم‌های کشاورزان در اردبیل

اردبیل- مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: ۴۶ مرکز خرید گندم در اقصی نقاط دور و نزدیک استان اردبیل برای خرید گندم کشاورزان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

ابوالفضل دشتبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات تعاون روستایی اظهار کرد: حدود ۴۶ مرکز خرید گندم در اقصی نقاط دور و نزدیک استان اردبیل برای خرید گندم کشاورزان ایجاد شده است.

وی به تشریح دستورالعمل کیفی خرید گندم پرداخت و گفت: خرید گندم سال ۱۴۰۲ در استان اردبیل، به سازمان تعاون روستایی واگذار شده و در این راستا از کشاورزانی که تاکنون در پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند تقاضا می‌شود تا در اولین فرصت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: در سال جاری تعاون روستایی ۶ استان به جای ادارات غله و خدمات بازرگانی مسئول خرید گندم هستند که اردبیل نیز جز این استان‌ها است.

دشتبانی از آغاز استانداردسازی و کالیبره سازی باسکول‌های مراکز خرید گندم در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: این اقدام از چهارم اردیبهشت ماه سال‌جاری با اولویت استانداردسازی باسکول‌های مناطق شمالی استان که برداشت گندم در این مناطق از دهه دوم خرداد ماه آغاز می‌شود، شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: باسکول‌های مراکز خرید گندم شامل سیلوهای گندم، شرکت‌های آرد و تعاونی روستایی‌ها در شهرستان‌های این استان از نظر صحت کار بررسی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220112

مهمترین اخبار ایران و جهان: