نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 12:50

استاندار مرکزی: با نظارت دقیق بر نانوایی‌ها کیفیت نان افزایش یابد

استاندار مرکزی با بیان اینکه با نظارت دقیق بر نانوایی‌ها کیفیت نان افزایش یابد، گفت: باید با نظارت دقیق کیفیت نان افزایش و تخلفات نانوایی‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در حاشیه بازدید از تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: کیفیت نان در برخی نانوایی‌ها مطلوب نیست و مردم از کیفیت پایین نان ناراضی هستند که رسیدگی به این وضعیت باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه برکیفیت پایین نان، در برخی نانوایی‌ها تخلفات متعددی نیز به گوش می‌رسد که این تخلفات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و بسیج اصناف موظف به کنترل و رصد مسائل مربوط به حوزه آرد و نان هستند، گفت: دستگاه‌های نظارتی با مشارکت و همکاری یکدیگر در راستای رفع مشکلات این بخش با جدیت ورود کرده و بستر لازم برای طبخ نان با کیفیت و جلوگیری از تخلف را فراهم سازند.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: کمبود نیروی بازرسی و اعتبارات در نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها دلیل موجی بر عدم تامین نان با کیفیت نیست و مردم این عذرها را نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه همه ابزارهای نظارتی در فعالیت نانوایی‌ها تا کاهش و حذف تخلفات به کار گرفته شود ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم هرگونه تخلف نانوایی‌ها را بلافاصله با سامانه 124 اطلاع دهند.

 

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به نهضت پخت نان کامل گفت: با مصوبه شورای سیاست‌گذاری نهضت احیا و ترویج نان کامل، نهضت استفاده از نان کامل اواخر سال گذشته در استان مرکزی کلید خورد و تاکنون ۷۰ نانوایی در این استان، پخت نان کامل را محقق کرده‌اند.

حسن میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز قاچاق آرد و فروش برای مصرف دام و تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی را از عمده‌ترین تخلفات این حوزه برشمرد.

علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز کمبود نیرو و اعتبارات را مهم‌ترین چالش این بخش برشمرد و گفت: امکان نظارت ۵۰۰ نانوایی در اراک با ۲ گروه بازرسی کار بسیار سختی است و جهاد کشاورزی در موضوع شناسایی تخلفات برخی واحدهای نانوایی تنها است.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز از گشت مشترک تعزیرات حکومتی با جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: تعزیرات حکومتی در برخورد با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها با شدت عمل خواهد کرد.

 تفاوت قیمت هر کسیه آرد دولتی با قیمت بازار آزاد را مهم‌ترین عامل تخلف برخی نانوایی‌ها عنوان کرد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241612

مهمترین اخبار ایران و جهان: