نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 21:33

سد باباحیدر 80 درصد پیشرفت دارد/ تلاش بی‌وقفه برای آبرسانی به 136 هزار نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی سد باباحیدر، گفت: تاکنون برای ساخت این سد 300 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح 800 میلیارد تومان دیگر لازم است.

فردوس کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سد باباحیدر، گفت: تاکنون برای ساخت این سد ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم چنانچه تخصیص اعتبارات به موقع انجام شود، طرح در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سد باباحیدر به منظور مهار سیلاب و تأمین آب شُرب، کشاورزی و صنعت شهرهای هدف ساخته می‌شود، افزود: طرح انتقال آب از سد باباحیدر از طریق ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و سامانه خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر خط اصلی و ۹ کیلومتر خط فرعی به شهرها و روستاهای پایین‌دست با جمعیتی بالغ بر ۱۳۶ هزار نفر آبرسانی می‌کند.

کریمی اضافه کرد: هم‌زمان طرح سد باباحیدر و خط انتقال از سد به شهرها و روستاهای مسیر تا شهر جونقان در مجموع به طول ۴۵ کیلومتر در حال اجراست و تیم اجرایی بدون وقفه برای به ثمر رساندن این طرح در تلاش هستند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212112

مهمترین اخبار ایران و جهان: