نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 12:48

اقتدار امروز جریان اسلام در منطقه به برکت انقلاب اسلامی و مکتب خمینی کبیر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی و مکتب خمینی کبیر باعث تقویت و اقتدار جبهه اسلام در منطقه شد و می‌بینیم که چگونه فرزندان جبهه مقاومت در برابر اسرائیل می‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نسل جوان باید امام را بیشتر بشناسند و بداند امام چه مسیری را به ما نشان داد، در چه جایگاهی بودیم و امروز کجا هستیم.

وی افزود: راه امام، نه شرقی نه غربی، استقلال و آزادی و مبارزه با ظلم و ستم بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام با تاریخ و هویت و شخصیت ما عجین شده و کسی که درباره امام صحبت می‌کند باید تاریخ را از قرن پیش بررسی کند و ببیند ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ملت ایران در طول تاریخ آسیب‌های بزرگی همچون جنگ جهانی و یا قحطی را شاهد بود که در جریان آن میلیون‌ها نفر از مردم ایران کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی نیز شاهد لشگری کشی رژیم‌های استعمارگر به خاک این کشور بدون مقاومت ارتش پهلوی بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: در این شرایط شخصیت وارسته و بزرگی به نام امام خمینی (ره) به پا خواست و با همت مردم مظلوم ایران شاهد تحقق آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» شدیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در روزگاری اسرائیل در جنگ ۶ تمام داشته‌های اعراب را نابود کرد بیان کرد: اما انقلاب اسلامی باعث تقویت و اقتدار جبهه اسلام در منطقه شد و می‌بینیم که چگونه فرزندان جبهه مقاومت در برابر اسرائیل می‌ایستند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی شیعه را در منطقه گسترش داد و این افتخارات و توانمندی‌های اسلام و شیعه اهل بیت (ع)، به برکت انقلاب اسلامی و مکتب عزت‌آفرین خمینی‌کبیر است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: فریاد استقلال، آزادی جمهوری اسلامی ملت ایران در ابتدای انقلاب اسلامی امروز محقق شده و این ملت با قدرت در برابر بزرگترین رژیم‌های دنیا ایستاده است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به این ملت روحیه، قدرت، اعتماد به نفس و توکل بر خدا را یاد داد و ما با این شاخصه‌ها توانستیم در برابر بزرگترین قدرت‌های دنیا به ایستیم و به دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف نظامی، دفاعی، و امنیتی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: امروز مسیری که امام خمینی (ره) آغاز کردند، توسط مقام معظم رهبری با قدرت، عظمت و صلابت در حال استمرار است و ایشان توانسته سیاست علوی را در جامعه پیاده کند.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم، تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۵۲ هزار انشعاب گاز داشتیم اما امروز در فصول سرد روزانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود.

آیت الله دری نجف ابادی بیان کرد: تحصیل ۴ میلیون دانشجو، مصرف روزانه ۶۵ هزار مگاوات برق، تحصیل ۱۶ میلیون دانش آموز و دستاوردها و توانمندی بزرگ در حوزه فولاد و پتروشیمی بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در حوزه پزشکی کشور با دستاوردهای بی نظیری روبرو شد و در شرایطی که روزی از کشورهای پاکستان و هند و بنگلادش پزشک وارد می‌کردیم امروز کشور در حوزه پزشکی در دنیا تعیین کننده هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مشکلات زیادی نیز در این مسیر وجود دارد و باید به دنبال رفع این مشکلات از جمله گرانی و تورم باشیم.

وی ادامه داد: تقویت تولید و اشتغال، توجه به صادرات و دوری از خام فروشی می‌تواند این مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی را استان قزوین در حوزه صنعت دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم با تولید، اشتغال مولد و اشتغال ثروت‌آفرین، کشور را به سوی پیشرفت حرکت دهیم.

وی توجه به مشکلات اساسی مردم را یک نیاز اساسی دانسته و عنوان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی ملت حوزه آرد و نان است که نیاز است دولت و نظام ساختار تولید آن را تغییر دهد تا مشکلات مردم نیز در این حوزه کاهش یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261012

مهمترین اخبار ایران و جهان: