نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:01

جوانان استان بوشهر برای فعالیت‌های دریایی مهارت افزایی شوند

بوشهر- استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها گفت: جوانان استان بوشهر برای فعالیت‌های دریایی مهارت افزایی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شبیه‌ساز اتاق ناوبری کشتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به شدت با آموزش‌های دریایی نیازمند است و هنرستان‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به نقش مهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در مهارت‌افزایی و اشتغال جوانان، از توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بخش دریایی خبر داد و بیان کرد: در این راستا نیازهای آموزش‌های دریایی استان بوشهر پیگیری و برطرف می‌شود.

محمدی‌زاده یکی از نیازهای آموزش دریایی را طرح شبیه‌ساز دانست و خاطر نشان کرد: شبیه‌ساز دریایی در آموزش‌های ناوبری برای ناخدا، ناوبر و افسران کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یکی از نیازهای مهم آموزشی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر را شبیه‌ساز ناوبری دانست و تصریح کرد: با پیگیری مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر یک شرکت دانش‌بنیان شبیه‌ساز در کشور تولید و در هنرستان بوشهر مستقر شد.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه این شبیه‌ساز قبلاً وارداتی بودند گفت: امروز که طرح شبیه‌ساز اتاق ناوبری کشتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای بوشهر افتتاح شد در کیفیت آموزش‌های دریایی خیلی مؤثر است و در این شبیه‌ساز ناخدا، ناوبر و یک افسر فرمانده آموزش‌های لازم را مانند محیط و صحنه‌های واقعی فرا می‌گیرد و ناوبری می‌کند.

محمدی‌زاده افزود: این شبیه‌ساز در آموزش‌های دریایی و تخصص‌های مورد نیاز شناورها خیلی مؤثر است و در راستای توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، تجهیزات آموزشی این مراکز هم توسعه می‌یابد.

وی یکی از تجهیزات و امکانات کمک آموزشی را در صنایع مشابه دانست و بیان کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های کار و دانش به صنایع استان بوشهر متصل می‌شوند و ارتباط بین صنعت و هنرستان‌ها تقویت می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: به تناسب آموزش‌ها و رشته‌ها در هنرستان‌ها باید به صنایع مشابه وصل شوند و در این راستا ساخت هنرستان آموزش انرژی اتمی بوشهر آغاز شده و جامعه هدف آن نیروگاه اتمی بوشهر است و در این راستا بین نیروگاه اتمی و هنرستان بوشهر ارتباط کاری برقرار می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی که هنرستان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند باید به حوزه صنایع مربوطه متصل شود.

وی ایجاد هنرستان در حوزه دریایی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این نوع هنرستان‌ها باید به سازمان‌های وابسته به حوزه دریایی دولتی و خصوصی متصل شوند تا از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194356

مهمترین اخبار ایران و جهان: