نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 10:32

بغداد مصوبه اخراج نیروهای رزمی خارجی از عراق را اجرا کند

فراکسیون پارلمانی الصادقون خواهان اجرای مصوبه اخراج نیروهای رزمی خارجی از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فراکسیون پارلمانی الصادقون در سالروز تأسیس جنبش عصائب اهل الحق عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مفاد مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نظامیان رزمی خارجی از عراق باید اجرا شود.

در این بیانیه آمده است: ما از دولت عراق می‌خواهیم هر چه سریع‌تر مفاد مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نظامیان رزمی خارجی و باقی نماندن پایگاه‌های نظامی آنها در عراق را اجرایی کند.

بر اساس این بیانیه، هدف از اجرای این مصوبه، احترام به روح شهدایی است که جان خود را در این مسیر فدا کرده‌اند.

در بیانیه فراکسیون الصادقون آمده است: ما به همین مناسبت با برادران خود در عصائب اهل الحق تجدید عهد و پیمان می‌کنیم تا به وظایف پارلمانی خود در راستای خدمت رسانی به ملت عراق عمل کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما به تلاش خود برای محافظت از تحاد ملت عراق و حمایت از نیروهای حشدشعبی به عنوان ضامن امنیت کشورمان در کنار دیگر نیروهای امنیتی ادامه می‌دهیم.

پیش از این «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در سخنرانی خود به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این جنبش تاکید کرده بود: تعداد ما در ابتدای تأسیس جنبش عصائب اهل الحق کم بود و سلاح‌های معدودی در اختیار داشتیم اما در مسیر حق قدم برداشتیم. جوانانی که عضو این جنبش شدند کسانی بودند که از سوی خداوند هدایت شدند به طوری که قهرمانان ما، بیش از پنج هزار عملیات علیه اشغالگران آمریکایی انجام دادند.

گروه اصحاب الکهف عراق نیز اعلام کرده بود که دولت این کشور باید نسبت به افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق و اطراف این کشور هوشیار باشد.

این گروه اعلام کرد که نیروهای سرویس اطلاعات آمریکا، این روزها بیشتر از گذشته از حریم هوایی عراق استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، گروه اصحاب الکهف تاکید کرد که این اقدام با هدف انتقال نیرو و تجهیزات فنی از پایگاه الجهراء در کویت به پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193312

مهمترین اخبار ایران و جهان: