نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 19:01

بساط زیرمیزی پزشکان باید برچیده شود/ کاهش تعرفه های خدمات پزشکی در مازندران به نفع مردم

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران بر لزوم رعایت حقوق مردم در عرصه سلامت تاکید کرد و گفت: باید با تقویت مکانیزم های نظارتی بساط پدیده زشت زیر میزی های پزشکی در مازندران برچیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح الله سلگی در جلسه بررسی تعرفه‌های خدمات پزشکی مازندران با حضور مسوولان دانشگاه های پزشکی و شرکت های بیمه‌ای استان، گفت: تامین حقوق و سلامت مردم در عرصه خدمات پزشکی سیاست خدشه‌ناپذیر دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به رسالت پزشکان در تامین سلامت جامعه افزود: فعالان عرصه سلامت به ویژه پزشکان نباید به این حوزه نگاه انتقاع جویانه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به گزارش‌های نگران‌کننده مردمی در زمینه دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان، اظهار کرد: دولت سیزدهم این رویه غیر شرعی و غیر منصفانه که تعدی به حقوق بیماران و مردم است را بر نمی‌تابد.

سلگی گفت: باید با تقویت مکانیزم های نظارتی بساط پدیده زشت زیر میزی های پزشکی در مازندران برچیده شود.

وی لزوم مراقبت از سلامت عمومی را وظیفه مهم و حرفه‌ای پزشکان دانست و افزود: تحت هیچ شرایطی این رسالت پایدار و ریشه ای نباید آسیب ببیند.

سلگی خاطر نشان کرد: پدیده زیر میزی برخی پزشکان مغایر قواعد انسانی و سازمانی است.

وی قاطبه پزشکان و فعالان عرصه سلامت را انسان‌های شریف و پایبند به اخلاق حمیده دانست و افزود: تلاش ناآگاهانه برخی از پزشکان در بروز آسیب به این حرفه اذهان عمومی را نگران کرده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تعیین و ابلاغ تعرفه های خدمات پزشکی از سوی دولت، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم مازندران و بویژه روستانشینان که از نظر رفاهی نیازمند حمایت هستند، تعرفه خدمات پزشکی در این استان با کاهش اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه های مراکز درمانی و پزشکی، مسوولیت شرکت های بیمه گر در این ارتباط را کلیدی خواند و افزود: شرکت های بیمه ای باید با ایفای وظایف خود در قبال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پایداری سامانه‌های سلامت استان حمایت کنند.

سلگی تصریح کرد: دولت به هیچ وجه اجازه تعدی به حقوق اجتماعی مردم را نخواهد داد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195256

مهمترین اخبار ایران و جهان: