نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 09:05

شناسایی چند مظنون آتش سوزی بقاع متبرکه دهلران

دادستان ایلام با بیان اینکه اقدامات ویژه برای شناسایی عامل یا عاملین آتش سوزی بقاع متبرکه دهلران آغاز شده است، گفت: در این راستا چند مظنون شناسایی شده اند.

عبدالوهاب بخشنده دادستان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در خصوص هتک حرمت اخیر به بقاع متبرکه سید یوسف(ع) و سید حبیب(ع) شهرستان دهلران گفت: تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملین این واقعه تلخ آغاز شده است و در این راستا چند مظنون در رابطه با این قدام مدبوحانه شناسایی شده اند. 

وی با اشاره به اینکه در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است، گفت: این عمل وقیحانه بوده و‌ توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.

دادستان ایلام ادامه داد: با وجود مردم انقلابی و همیشه در صحنه و با توجه به اینکه این عمل غیر اخلاقی و دینی مورد اعلام انزجار آحاد مردم قرار گرفته، نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی آنان نقش بر آب شده است.

بخشنده خاطرنشان کرد: بی حرمتی و توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است.

دادستان ایلام در پایان گفت: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح دیروز فرد یا افراد ناشناسی اقدام به آتش زدن بقاع متبرکه امازادگان سید حبیب و سید یوسف (ع) در حد فاصل مسیر مورموری آبدانان - دهلران کردند که این اقدام شنیع و وقیحانه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و مردم منطقه شد.

این امامزادگان در بین مردم شهرستان های آبدانان و دهلران از جایگاه و قداست ویژه ای برخودار هستند و اقدام به آتش سوزی این حرمین شریفین موجب خشم و انزجار عمومی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274212

مهمترین اخبار ایران و جهان: