نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:47

ترویج فرهنگ داوطلبی یکی از ارکان پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فرهنگ داوطلبی، به‌روزرسانی تجهیزات و آموزش یکی از ارکان مهم پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد صبح شنبه در نشست با اعضای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ داوطلبی، به‌روزرسانی تجهیزات و آموزش را از ارکان مهم پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر برشمرد.

استاندار خراسان شمالی پیشبرد اهداف هلال احمر را منوط به افزایش تجهیزات و امکانات دانست و افزود: علاوه بر این موارد، در امدادرسانی، آموزش حرف اول را می‌زند زیرا جان امدادگران بسیار حائز اهمیت است.

وی آموزش و نحوه امدادرسانی در حوادث و بحران‌ها را در رأس تمام موضوعات دانست و گفت: استفاده از تجربیات نوین و نحوه مداخله در نوع امدادرسانی در سایه آموزش‌های به روز محقق می‌شود.

حسین‌نژاد گسترش و نهادینه شدن فرهنگ داوطلبی در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمونه بارز این فرهنگ داوطلبی را می‌توان در زلزله اخیر شهرستان خوی مشاهده کرد لذا توسعه این فرهنگ نقش مؤثری در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فرسوده بودن برخی تجهیزات جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به کوهستانی و حادثه خیز بودن خراسان شمالی، به زودی تجهیزات نوین جایگزین تجهیزات فرسوده می‌شود.

وی به نقش مهم داوطلبان هلال احمر اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش‌های لازم و داشتن حداقل تجهیزات برای امدادگران الزامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191956

مهمترین اخبار ایران و جهان: