نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 12:18

عملیات روکش آسفالت محور بایگ به تربت حیدریه از امروز آغاز می‌شود

تربت حیدریه ـ رئیس اداره راهداری تربت حیدریه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با تخصیص اعتبار به محور بایگ، روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از این محور به صورت یک لایه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کرباسی صبح پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری بخش بایگ اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت فعلی در بسیاری از نقاط محور تصمیم بر آن شد که با اعتبار تخصیصی به جای دولایه آسفالت یک لایه روکش آسفالت انجام شود تا مسیر بیشتری تحت اجرا قرار گیرد.

رئیس اداره راهداری تربت حیدریه افزود: موضوع ایمن سازی بعضی از نقاط حادثه خیز این محور نیز از جمله برنامه‌های اداره راه است که در طول سال جاری انجام خواهد شد.

احیای قنوات با توجه به خشکسالی‌های اخیر

امام جمعه بخش بایگ نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در بخش بایگ دغدغه عمومی مردم را وضعیت نامناسب آسفالت محورهای مواصلاتی برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم اقدامات خوبی که در این حوزه در حال انجام است استمرار پیدا کند و شاهد بهبود هرچه بیشتر کیفیت در طول محورهای ارتباطی باشیم.

حجت الاسلام صادقی در ادامه توجه به حوزه کشاورزی بویژه احیای قنوات با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اصلاح و توسعه شبکه‌های قدیمی آبرسانی در شهر و روستاهای بخش را از دیگر نیازهایی دانست که حل آنها نیازمند توجه جدی مسئولان است.

بحران آب در روستای رزگ قابل پیش‌بینی است

بخشدار بخش بایگ نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نیازمندی‌های بخش اظهار کرد: بحران آب در روستای رزگ قابل پیش‌بینی است که امی‌دواریم با اقدامات خوبی که از سوی اداره آبفا در نظر گرفته می‌شود این مشکل به حداقل برسد.

حمید عیدی افزود: اصلاح شبکه آب شرب روستاها با توجه به فرسودگی شبکه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به راه اندازی بازارچه سنتی در بلوار خروجی بایگ اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال و معرفی توانمندی‌های بخش این بازارچه در دو روز آخر هفته فعال و محصولات بخش در این بازارچه به فروش خواهد رسید.

اجرای طرح فاضلاب شهر بایگ یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری است

مدیر آبفای شهرستان تربت حیدریه نیز در این جلسه با اشاره به وظیفه ذاتی این اداره در تأمین آب شرب مردم گفت: کار اصلاح شبکه در شهر بایگ در نقاطی که ضرورت احساس شود انجام خواهد شد.

علیرضا عباسی افزود: در سال جاری در اقدامی بزرگ اصلاح شبکه آبرسانی در چهار روستای حصار، رودمعجن، فدیهه و رزگ انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح فاضلاب شهر بایگ یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری این شهر است با پیگیری‌هایی که ازسوی شهرداری انجام شده اقداماتی در حال انجام است که امی‌دواریم به نتایج قابل قبولی در این حوزه برسیم.

سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش در حوزه آبی شهرستان تربت حیدریه بود

فرماندار شهرستان تربت حیدریه نیز سال ۱۴۰۱ را سالی پرتنش در حوزه آبی شهرستان دانست و گفت: علی رغم شرایط بحرانی آب در سال گذشته با مدیریت مناسب مجموعه آبفای شهرستان این سال را پشت سر گذاشتیم.

علی اکبر کی پور افزود: امسال هم با وجود بارندگی‌های اخیر شرایط ایده آلی وجود ندارد و ۴۸ درصد بارش نسبت به میانگین درازمدت کمتر داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار بالای بایگ در عرصه‌های مختلف بویژه ابریشم کشی ضرورت دارد طرح فاضلاب در این شهر اجرایی شود چرا که عملیاتی شدن این پروژه می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را بهمراه آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131256

مهمترین اخبار ایران و جهان: