نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 09:19

موافقت وزیر نیرو برای اجرایی شدن چند طرح آبرسانی در نهبندان

بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: طرح‌های آبرسانی نهبندان در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان می‌طلبد که با رایزنی‌های متعدد اجرایی شدن آن مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی دوشنبه شب به خبرنگاران اظهار کرد: احداث مخازن ذخیره سازی آب، حفر و تجهیز چاه آب، انتقال شبکه آبرسانی از جمله طرح‌های مورد نیاز حوزه شهرستان نهبندان است که موجب شد مکاتبات متعدد از سوی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو برای اجرای آن شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه این مکاتبات نتیجه بخش شده و وزیر نیرو برای وارد شدن این طرح‌ها به فاز عملیاتی موافقت کرد.

نخعی با اشاره به فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی و عدم توسعه یافتگی تأسیسات آبرسانی در این شهرستان گفت: کاهش ۳۰ درصدی آب شرب شهر نهبندان و عملیات ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب و حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه ۳۰ میلیارد تومان این اعتبار را طلب می‌کند که تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی قدمگاه در بخش مرکزی نهبندان که می‌تواند آب شرب ۱۱ آبادی را تأمین کند از جمله طرح‌های مورد موافقت وزیر نیرو برای عملیاتی شدن است، بیان کرد: تأمین آب شرب و بهداشتی ۴۳ روستا در بخش سرداران با حفر و تجهیز چاه نیز از خواسته‌های و نیازهای اساسی این منطقه است که در جریان دهگردشی ها مردم بدان اشاره کرده‌ام و در دستور کار برای وارد شدن به فاز عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی نهبندان در مجموع اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان می‌طلبد که خوشبختانه با پیگیری و رایزنی‌های متعدد، اجرایی شدن آن از سوی وزیر نیرو مورد موافقت قرار گرفته است.

گفتنی است مجتمع آبرسانی حسین آباد که می‌تواند آب شرب قریب پنج هزار نفر را تأمین کند با ۵۵ کیلومتر خط انتقال و سه واحد ایستگاه پمپاژ آب نیز از جمله پروژه‌هایی است که مورد اشاره نماینده مردم نهبندان و سربیشه قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168712

مهمترین اخبار ایران و جهان: