نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 08:48

ظرفیت انبارهای گلستان از کودهای پایه تکمیل است

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از افزایش ذخیره سازی کودهای شیمیایی در انبارهای استان نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: مشکلی در تأمین کود کشت های بهاره نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیائی شامگاه پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با توجه به سهمیه ابلاغی در خصوص کودهای یارانه ای در سال ۱۴۰۱، توانسته ۱۹۱ هزار و ۷۷۴ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تامین کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵۷ هزار و ۵۹۵ تن ،۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: تا پایان سال مذکور، ۶ هزار و ۲۹۴ تن کود ازته، پنج هزار و ۵۳۵ تن کود فسفاته و سه هزار و ۸۹ تن کود پتاسه در انبار های استان ذخیره سازی شده و این حجم تنوع کود های شیمیایی، ذخیره سازی قابل قبول و مطمئنی را برای کشت بهاره نوید می دهد.

وی گفت: ظرفیت انبارهای استان از کودهای پایه تکمیل است و هیچ گونه دغدغه و نگرانی حتی برای مصرف سرک کود اوره برای کشاورزان وجود ندارد.

ضیایی توضیح داد که آمارها از حیث تامین کودهای فسفاته در ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، افزایش سه برابری داشته و تامین کودهای پتاسه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دو برابر افزایش را نشان می دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1118756

مهمترین اخبار ایران و جهان: