نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 14:16

۶۱ هکتار از زمین های ملی استان تهران در رفع تصرف شد/ اجرای پروژه کمربندی دوم تهران تا ۲۰ فروردین متوقف شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با اشاره به رفع تصرف ۶۱ هکتار از زمین های ملی استان تهران در نوروز امسال، گفت: عملیات اجرایی ساماندهی تقاطع غنی‌آباد در کمربندی دوم تهران اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود که به دلیل افزایش تردد و ترافیک نوروزی و صلاحدید پلیس تا ۲۰ فروردین متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، خلیل محبت خواده مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران از رفع تصرف ۳۹۷ میلیارد تومان از زمین های ملی در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین سال جاری، ۱۹ مورد عملیات رفع تصرف انجام شده است.

وی گفت: در همین مدت ۶۱ هکتار از زمین های ملی در شهرهای دماوند، پردیس، فیروزکوه، پاکدشت، تهران، ملارد و رباط کریم از دست متصرفان آزاد شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران ادامه داد: هر گونه درختکاری، دیوارکشی، تسطیح اراضی، شخم زنی، ساخت و ساز غیرمجاز و اعمال دیگر را رصد کرده و مانع حضور زمین خواران و تصرف اموال بیت المال خواهیم بود.

محبت خواده بیان کرد: عملیات اجرایی ساماندهی تقاطع غنی آباد واقع در کمربندی دوم تهران که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود به دلیل افزایش تردد و ترافیک نوروزی و صلاحدید پلیس تا ۲۰ فروردین متوقف و سپس مجددا آغاز خواهد شد.

وی افزود: به دلیل اهمیت خاص این طرح را روزانه رصد می کنیم، پروژه ای که مورد درخواست ویژه مردم جنوب شرق استان و مسئولان است و با ساماندهی این تقاطع چند گره ترافیکی و نقطه پر حادثه مسیر مرتفع می شود و شاهد افزایش ایمنی و روانی ترافیک در محور کمربندی دوم تهران خواهیم بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: هزینه اجرای طرح ساماندهی تقاطع غنی آباد ۵۰۰ میلیارد ریال است و در صورت تامین مالی در مدت ۶ ماه طرح به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125212

مهمترین اخبار ایران و جهان: