نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 18:12

دیدار «اولاف شولتز» با سران رومانی و مولداوی برای کمک به اوکراین

صدراعظم آلمان امروز با سران رومانی و مولداوی به منظور رایزنی برای کمک به اوکراین در بخارست دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز دوشنبه با «یوهانیس» (Iohannis) و «ساندو» (Sandu) سران کشورهای رومانی و مولداوی در بخارست دیدار کرد تا بر اساس اعلام این رسانه بر حمایت ناتو از کشورهای دست نشانده غربی همسایه با اوکراین تاکید کند.

این نشست در حالی برگزار شد که شرکت آلمانی «راین‌ متال» گفته است که در حال ایجاد مرکز تعمیر و نگهداری در شمال رومانی برای خدمات دهی سلاح‌ های ناتو ارسال شده به کی‌ یف است.

این در حالیست که «آرمین پاپِرگر» مدیرعامل کارخانه اسلحه‌ سازی «راین‌ مِتال» آلمان پیشتر اعلام کرده بود که مذاکرات با کی‌ یف به منظور راه‌ اندازی خط تولید تانک به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو در اوکراین، روند «نویدبخشی» دارد!

وی با اشاره به مذاکرات مذکور گفته بود: یک خط تولید راین‌متال به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو در اوکراین قابل احداث است. چنین خط تولیدی قادر خواهد بود تا سالانه ۴۰۰ دستگاه تانک «پنتر» تولید کند. تصمیم نهایی برای انعقاد این قرارداد ظرف دو ماه آینده گرفته خواهد شد. اوکراین برای پیروزی در جنگ با روسیه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه تانک نیاز دارد بنابراین حتی اگر برلین تمام ۳۰۰ دستگاه تانک لئوپارد موجود در انبار خود که برای ارتش آلمان ذخیره کرده را به کی‌یف بدهد، باز هم کافی نخواهد بود.

این کارخانه اسلحه‌سازی آلمانی طی چند ماه اخیر مشارکتی فعال در پروژه‌ های تامین تسلیحاتی اوکراین داشته است. راین‌ متال برای تانک‌ های خودکششیِ «گپارد» ساخت آلمان که نیروهای اوکراین در جنگ از آن استفاده می‌ کنند، مهمات تامین می‌ کند.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) همواره برای کی‌ یف کمک تسلیحاتی از جمله سامانه پدافند هوایی، موشک‌ انداز، تانک و سلاح‌ های ضدهوای فراهم کرده‌ اند. مسکو همواره هشدار داده که این اقدام کمکی به پایان مسالمت‌ آمیز جنگ نکرده و تنها به تشدید تنش‌ ها و طولانی شدن جنگ دامن می‌ زند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125556

مهمترین اخبار ایران و جهان: