نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 15:42

شهید «مهقانی» نمونه بارز یک هیئتی مکتبی و انقلابی است

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شهید مهقانی، نمونه بارز یک هیئتی مکتبی و انقلابی است که ذوب در ولایت و امامت و ذوب در صیانت از ارزش های انقلابی و دینی بود.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: گلستان، بیستمین شهید مدافع حرم خود را تقدیم آرمان های بلند انقلاب اسلامی کرد، انقلاب اسلامی که به فرموده حاج قاسم حرم است و اگر این حرم باقی بماند حرم های دیگر هم باقی خواهد ماند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: شهادت، هنر مردان خدا است و فرهنگ ایثار و شهادت مولفه قدرت نرم انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکباری است.

وی بیان کرد: مردم ما فرهنگ ایثار و شهادت را از مکتب سیدالشهدا آموخته اند و ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

دیلمی ادامه داد: شهید مهقانی، نمونه بارز یک هیئتی مکتبی و انقلابی است که ذوب در ولایت و امامت و ذوب در صیانت از ارزش های انقلابی و دینی بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شهید مهقانی در یک خانواده انقلابی و مذهبی تربیت شد و نقش خانواده و تربیت این شهید با پیوست مسجدمحوری و حضور در یک هیئت انقلابی در زندگی وی به وضوح دیده می شود.

وی اضافه کرد: صیانت از ارزش های دینی و انقلابی و دفاع از حریم امامت و ولایت خط قرمز این شهید بزرگوار بود.

دیلمی بیان کرد: شهید مهقانی هرگز از کار برای انقلاب و نظام و بسط ارزش ها خسته نمی شد و یک مجاهد انقلابی بود، آراسته به اخلاق حسنه بود و در تکریم پدر و مادر اهتمام ویژه ای داشت و زبانزد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شهید مهقانی بسیار متواضع و مخلص بود و سعی می کرد در بسیاری از کارها دیده نشود.

وی با بیان اینکه شهید مهقانی در صف اردوهای جهادی برای خدمت به مردم همیشه پیشگام و پیش قدم بود، عنوان کرد: وی علاقه عجیبی به شهادت داشت و عاشق امامین انقلاب و حاج قاسم بود و بلاخره مزد زحمات خود را از حضرت زینب (س) گرفت.

دیلمی گفت: هر ساله تلاش می کرد که اربعین سیدالشهدا حضور داشته باشد و مزد زحمات خود را از روضه و هیئت گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: شهید مهقانی در صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و تحقق منویات امامین انقلاب مزد خود را در دفاع از حرم و دفاع از انقلاب گرفت.

وی ادامه داد: قطعا دشمن باید منتظر انتقام سخت باید باشد و به فضل الهی بزودی این امر محقق خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125256

مهمترین اخبار ایران و جهان: