نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 18:34

انصراف ۲۲۸ مادر باردار زنجانی با اجرای طرح نفس/ نرخ باروری در استان زنجان۱.۷۵ است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون با اجرای طرح نفس در این استان ۲۳۱ مادر باردار زنجانی که تصمیم قطعی برای سقط جتین داشتند، شناسایی و با مداخلات انجام شده ۲۲۸ مورد از تصمیم خود منصرف شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه خانواده و جوانی جمعیت استان از راه اندازی مراکز نفس در سطح استان خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح اقدام همه جانبه برای جلوگیری از سقط فرزندان سالم توسط والدین است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی به حمایت روانی، مراقبتی و معیشتی از جامعه هدف طرح نفش اشاره کرد و ادامه داد: مشاوره روانشناسی خانواده، شبکه سازی گسترده از  نیروهای تخصصی جهت خدمات جهادی به مادران باردار، رایگان کردن خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی برای مادران مشمول و اعطای بسته های معیشتی برای خانواده‌ها کم بضاعت از جمله اقدامات در طرح نفس است.
وی اظهار کرد: امروز ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآوردها نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۳۰، جمعیت سالمند کشور ۲ برابر خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه نرخ باروری در استان زنجان ۱.۷۵ است، افزود: این نرخ در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰، رقم ۱.۶۵ اعلام شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170556

مهمترین اخبار ایران و جهان: