نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 21:31

پنتاگون: تمرکزمان بر روی چین قرار دارد

معاون وزیر دفاع آمریگا گفت که با وجود بحران اوکراین، اما تمرکز آمریکا بر روی چین قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که با وجود بحران اوکراین و ارسال تسلیحات به نیروهای اوکراینی، آمریکا تمرکز خود را بر رقابت با چین در اقیانوس آرام قرار خواهد داد.

وی که با بلومبرگ صحبت می‌کرد،‌گفت: «ما راهبرد واضحی داریم که بر روی چین متمرکز بوده و هیچگاه اقدام به موازنه بی هدف بین دو عرصه مختلف نخواهیم پرداخت».

معاون وزیر دفاع آمریکا به ارزیابی‌های پیشین واشنگتن اشاره کرد که بر اساس آن چین در آینده نزدیک قصدی برای حمله به تایوان ندارد.

هیکس اضافه کرد: «تمرکز ما بر این موضوع است که اقدامی نکنیم که مقامات چین احساس خطر کرده و اقداماتی انجام دهند که منافع آمریکا را تهدید کند».

پیشتر نیز جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواست تا با ایفای نقش سازنده مانع از تقابل و رویارویی آمریکا و چین شود. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس به نقل از لوموند، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا با این حال گفت، بدیهی است که چین رقیب اقتصادی بزرگ است مانند آمریکا و دیگر کشورهای بزرگ. 

پیش از این  امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز درباره تنش میان پکن و واشنگتن گفته بود، اروپا نفعی از دمیدن به آتش درگیری‌ها در تایوان ندارد و باید به یک «قطب سوم» مستقل از پکن و واشنگتن تبدیل شود. این اظهارات با انتقادات زیادی در غرب علیه رئیس جمهور فرانسه تبدیل شد.

رئیس جمهور فرانسه اخیر در مسیر بازگشت از سفر خود به چین در مصاحبه خبری اعلام کرد: «اروپا باید در برابر فشارها برای تبدیل شدن به "دنباله‌روهای آمریکا"، مقاومت کند». او همچنین تاکید کرد که «خطر بزرگی که اروپا را تهدید می‌کند، گرفتار شدن در بحران‌هایی است که برای ما نیست».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170756

مهمترین اخبار ایران و جهان: