نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:46

دستور ویژه قضایی برای برخورد با برداشت غیرمجاز شن و ماسه در نوکنده

رئیس‌کل دادگستری گلستان از ایجاد شعبه جدید تا یک ماه آینده به منظور افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها در نوکنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس کل دادگستری استان گلستان صبح امروز در صدر هیاتی از مسوولان ارشد قضایی استان  با حضور در مسجد جامع نوکنده ،  مسائل و مشکلات مربوطه در حوزه قضایی را بررسی و با مردم گفت‌وگو کرد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سعی ما بر این است تا با حضور بین مردم و شنیدن درخواست‌ها و بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در تمام حوزه‌های قضایی استان بتوانیم خدمت مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

حیدر آسیابی خاطرنشان کرد:  به منظور افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در نوکنده ، یک شعبه جدید در این بخش قضایی تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص برخورد با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در این منطقه که مورد مطالبه مردمی بوده اظهار کرد: این موضوع متاسفانه در کل استان وجود دارد و در این خصوص در نوکنده نیز دستور رسیدگی ویژه را صادر کردیم.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به لزوم استفاده مردم از ظرفیت نگهبان‌های محله برای پیشگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت، خاطرنشان کرد: استفاده از نگهبان محلات در فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی می‌تواند میزان سرقت در این منطقه و حتی مناطق مسکونی را کاهش دهد.

آسیابی با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: متاسفانه اکثر این سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: نیاز است ظرفیت مرکز نگهداری و بازپروری معتادان به ویژه معتادان متجاهر افزایش یابد و این جزء نکات ضروری در استان است.

لازم به ذکر است، پرسه سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، کمبود آب آشامیدنی، سرقت محصولات کشاورزی، قطع درختان و دفع فاضلاب‌های شهری بیشترین مشکلات طرح شده مردم  بود که رئیس کل دادگستری استان پیگیری این مشکلات را در قالب پرونده حقوق عامه در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141156

مهمترین اخبار ایران و جهان: