نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:09

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی ضمن کاهش دما، احتمال رگبارو رعدوبرق نیز پیش بینی می شود.

محمد غیوری خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز شاهد افزایش دما و جوی به نسبت پایدار در استان هستیم. انتظار می‌رود ضمن ماندگاری روند افزایشی دما تا روز پنجشنبه، از فردا چهارشنبه تا اواسط هفته آینده به طور متناوب افزایش سرعت وزش باد در سطح استان، گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت را شاهد باشیم.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی، طی اواخر روز پنجشنبه و روز جمعه، ضمن کاهش دما، احتمال رگبارو رعدوبرق، افزایش باد شدید موقتی به ویژه در نواحی شمال غرب و شمالی و ارتفاعات استان انتظار می‌رود. همچنین با توجه به رگباری بودن بارش‌ها رخداد آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه را قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید توأم با گردوغبار پیش بینی کرد.

غیوری خواه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بردسکن با بیشینه دمای ۳۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۱۰ و ۲۴ درجه سلسیوس و بیشترین سرعت وزش باد از بجستان ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141356

مهمترین اخبار ایران و جهان: