نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 21:30

متولی جوانی جمعیت چه سازمان‌هایی هستند؟

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نقش وزارتخانه‌ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: متولی جوانی جمعیت در قانون ۲۵ دستگاه شامل ۱۱ وزارتخانه و دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و غیره است ولی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در دیدار با سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در دین مبین اسلام، خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن‌ها و تاریخ بوده است. 

وی نقش فرزندآوری در حفظ بنیان خانواده را بسیار مهم و موثر برشمرد و گفت: بدون شک هدف از تشکیل خانواده تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش و همچنین تقویت استقلال و خودباوری است. 

استاندار گیلان با ابرار نگرانی از کاهش رشد جمعیت در کشور و به ویژه در استان گیلان بیان کرد: متأسفانه رشد جمعیت در گیلان روند نزولی دارد که این امر آینده را با مخاطراتی از جمله پیری جمعیت و کمبود نیروی انسانی کارآمد مواجه می‌سازد. 

عباسی با تاکید بر اجرای صحیح برنامه‌های دولت مردمی در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت در گیلان افزود: یکی از اهداف مهم دولت افزایش فرزندآوری در کشور است و در همین راستا برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی را در دستور کار قرار دارد. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان هم چنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دلایل پیری جمعیت و راهکارهای رهایی از این شرایط بحرانی گفت: پیری جمعیت منجر به کاهش نیروی کار کارآمد در کشور می‌شود و ما اکنون در گیلان با این مشکل مواجه هستیم. 

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های خوب صدا و سیما و همه رسانه‌ها بیان کرد: اگر به تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص توجه و برنامه‌های مدون را عملیاتی کنیم مشکلات این حوزه طی چند سال بر طرف می‌شود. 

کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کشور به یک معضل جدی مبدل شده است، اظهار کرد: باید به صورت دقیق و فوری فکری برای این مهم اندیشیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده با کاهش نسبی نیروی کار و کارآمدی مواجه خواهیم شد. 

صابر جباری با اشاره به نقش وزارتخانه‌ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: متولی جوانی جمعیت در قانون ۲۵ دستگاه شامل ۱۱ وزارتخانه و دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و غیره است ولی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص پیشتاز است. 

وی با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان در اجرای درست قانون جوانی جمعیت کشور افزود: با رصد انجام شده تاکنون اقدامات خوبی در گیلان انجام شده و امیدواریم این اقدام‌ها ادامه داشته باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172956

مهمترین اخبار ایران و جهان: