نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:34

کرمانشاه نیازمند یک اردوگاه مجهز دانش آموزی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اردوهای آموزشی به ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک می‌کند، گفت: استان کرمانشاه نیازمند یک اردوگاه مجهز دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر پنجشنبه در دومین جلسه شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار: امام خمینی (ره) در نخستین گام‌های انقلاب مسئله سواد آموزی را به عنوان یک وظیفه بزرگ برای کشور طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه سواد آموزی یک وظیفه فراتر از زمان و مکان است، افزود: پرداختن به این موضوع باعث مرتفع کردن اقدامات بعدی کشور خواهد شد چرا که هر اقدام که در کشور رخ دهد بر پایه توان مردم خواهد بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده با وجود وضعیت قابل قبول سوادآموزی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله اما وضعیت کلی استان در این حوزه نیازمند پیگیری جدی‌تری است.

صحرایی خاطر نشان کرد: ریشه کن شدن بی سوادی در استان کرمانشاه نیازمند همت و عزم جدی به همراه برنامه محوری مسئولان استانی در دستگاه آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری و مشارکت‌های مردمی، گفت: هرجا مردم وارد عمل شدند و کارها به صورت مردمی‌تر پیش رفته نتیجه حاصل شده مطلوب‌تر بوده و به همین دلیل باید در زمینه سواد آموزی نیز شرایط برای همکاری مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: در راستای ریشه کن کردن بی‌سوادی در مناطق محروم‌تر با استفاده از ظرفیت‌های بومی علاوه بر دعوت به همکاری دانش آموختگان و فارغ التحصیلان با آموزش و پرورش در هزینه و وقت نیز صرفه جویی خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رده سنی شش تا ۹ سال دوران طلایی تربیت و تعلیم است، تاکید کرد: رسیدگی به مسئله آموزش این گروه سنی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در صورت رها شدن با چالش‌های از جمله مهاجرت به حاشیه شهر و و آسیب‌های اجتماعی رو به رو خواهیم بود.

صحرایی در ادامه به مسئله کمبود سرانه فضاهای اردویی در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان سرانه آموزش استان در این حوزه قابل قبول نبوده و به همین جهت نیازمند کار عالمانه و جهادی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه اردوها یک حلقه ضروری در فرآیند تربیتی هستند، افزود: در گذشته برگزاری اردوها بیشتر جنبه تفریحی داشته اما امروزه با توجه به شرایط اردوها جنبه آموزش مهارت‌های زندگی و پرداختن به مسائل آموزشی و اجتماعی پیدا کرده‌اند و باید همه دستگاه‌ها برای آن پای کار باشند و دید صنفی به پیگیری این مسئله نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: وجود یک اردوگاه دانش آموزی کشوری در استان الزامی بوده چرا که با وجود ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز فقدان این اردوگاه با اثر گذاری‌های بالا در بحث آموزش قابل پذیرش نیست.

صحرایی متذکر شد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از ظرفیت موجود اربعین و راهیان غرب برخوردار است وجود اردوگاه دانش آموزی بسیار مهم است که در اولین فرصت پس از جانمایی و بررسی‌های لازم برای احداث آن باید اقدام شود.

وی در پایان به مسئله مسکن ملی فرهنگیان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به روند روبه رشد مسکن ملی در استان کرمانشاه طی ماه‌های اخیر پرداختن به مسکن فرهنگیان جز اولویت‌هایی است که در روزهای گذشته تخصیص زمین این طرح نهایی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171956

مهمترین اخبار ایران و جهان: