نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 15:25

تعطیلی چند ماهه تیم ملی فوتبال عربستان/ ایران به «کافا» می‌رود؟

تیم ملی فوتبال عربستان در دومین فیفادی سال ۲۰۲۳ اردو و مسابقه‌ای ندارد و چندین ماه تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال عربستان بعد از انجام دو بازی تدارکاتی در نخستین فیفادی ۲۰۲۳، در بلاتکلیفی قرار گرفته و برنامه‌های آماده سازی این تیم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با استعفای «هروه رنار» سرمربی فرانسوی از هدایت عربستان، مدیران فدراسیون فوتبال این کشور مذاکراتشان را برای پیدا کردن گزینه جدید آغاز کرده‌اند اما به نظر می‌رسد پروسه انتخاب جانشین رنار طولانی‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

طبق اعلام روزنامه الشرق الاوسط، تیم ملی عربستان به همین دلیل در فیفادی ماه ژوئن که دومین پنجره بازی‌های ملی در سال ۲۰۲۳ است، هیچ مسابقه دوستانه‌ای انجام نخواهد داد. دلیل این تصمیم، پروسه سخت و طولانی انتخاب مربی جدید برای تیم ملی عربستان است.

الشرق الاوسط نوشت: «منابع آگاه اشاره کردند که بیش از یک مربی وارد حلقه فدراسیون فوتبال عربستان شده‌اند، اما مذاکرات رسمی با آنها پس از پایان فصل انجام خواهد شد تا تمرکز بیشتری در مذاکرات صورت گیرد.»

این روزنامه از «گالاردو» آرژانتینی که مربی ریورپلاته آرژانتین بود و این تیم را به قهرمانی در جام لیبرتادورس رساند و همچنین نظارت بر تمرین تیم ستاره‌های الهلال و النصر در بازی نمادین مقابل پاری سن ژرمن در ژانویه گذشته را برعهده داشت، گزینه بسیار جدی نیمکت عربستان است.

علاوه بر این، «ژورژ ژسوس» سرمربی پرتغالی تیم فنرباغچه که سابقه کار در تیم الهلال را هم دارد، یکی دیگر از گزینه‌های عربستان محسوب می‌شود.

این در حالی است که جام ملتهای فوتبال آسیا هم به ماه ژانویه ۲۰۲۴ موکول شده است و تیم های آسیایی باید به تدریج خود را آماده این رقابتها کنند.

تیم ملی ایران که در فروردین ماه با روسیه و کنیا بازی تدارکاتی داشت، قصد دارد از دومین پنجره بازی های ملی در خردادماه هم استفاده کند. بحث برگزاری تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی (کافا) با حضور تیم ملی روسیه مطرح شده است که البته به صورت رسمی و نهایی چیزی اعلام نشده.

برگزاری یک تورنمنت کوچکتر با حضور ایران، عراق، ازبکستان و روسیه هم دیگر طرحی است که فدراسیون ایران در حال بررسی آن است تا امیر قلعه نویی سرمربی جدید ایران به شناخت کاملتری از تیم ملی دست یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127312

مهمترین اخبار ایران و جهان: