نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 12:04

انسداد ۶۱ حلقه چاه آب غیرمجاز در تفت و مهریز

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از انجام ۵۳۸ مورد اقدام بر اساس قانون توزیع عادلانه آب جهت حفاظت از منابع آب در یکسال گذشته خبر داد.

حسین ابراهیمی، رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد،‌ اظهار کرد: انسداد چاه‌های آب غیرمجاز با انجام فرآیند پلمب منصوبات، قطع برق و انسداد چاه‌های غیرمجاز، جمع آوری خط انتقال غیرمجاز و توقیف ادوات حفاری غیرمجاز انجام شده است.

وی با بیان این‌که طی یک سال گذشته بیش از ۶۱ حلقه چاه غیر مجاز نیز در سطح این دوشهرستان پر و مسدود شد، افزود: حجم آب صرفه‌جویی شده از تقلیل منصوبات چاه‌های کشاورزی و طرح تحویل حجمی آب  به کشاورزان در محدوده دشت‌های شهرستانهای تفت و مهریز یک میلیون و ۴۹۶ متر مکعب در سال بوده است.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز با اشاره به فعال بودن ۳۷۲ حلقه چاه کشاورزی و ۱۲۱ حلقه چاه صنعتی در این دو شهرستان، گفت: به ترتیب ۹۰ درصد و ۵۰.۴۱ درصد از این چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات شورای حفاظت و با هماهنگی دادستان شهرستان‌های تفت و مهریز، چاه‌های کشاورزی فاقد کنتور نیز پلمب تابلوی برق شدند که وصل مجدد برق چاهها منوط به اخذ قرارداد کنتور از دفاتر منتخب پیشخوان دولت است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126912

مهمترین اخبار ایران و جهان: