نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:40

بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به روند مثبت بارندگی‌های سال آبی جاری، گفت: بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است.

محمود رضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بارش‌ها تا ۲۶ فروردین ماه، اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر در استان کرمانشاه به طور میانگین ۷۰.۳ میلیمتر بارندگی داشته که این آمار به طور اختصاصی در فروردین ماه ۱۱.۶ میلیمتر بوده است.

وی افزود: متوسط بارش‌ها در سال آبی استان کرمانشاه ۳۸۶.۹ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مثبت ۵۴ درصد افزایش داشته و در مقایسه با بارش‌های دوره در بلند مدت منفی چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وضعیت سدهای استان کرمانشاه در پی بارش‌های سال جاری، تصریح کرد: در این استان تعداد ۱۲ سد مخزنی با حجم یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب وجود دارد که تا کنون ۸۱۹.۲۰ میلیون متر مکعب معادل ۶۰.۶۲ درصد پرشدگی سدهای استان کرمانشاه مشاهده می‌شود.

شهلایی ادامه داد: حجم خالی مخازن سدهای استان کرمانشاه ۵۳۱.۲۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۸.۳۴ درصد و میزان آب ورودی به داخل سدها از ابتدای سال آبی ۷۱۵.۳۰ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157956

مهمترین اخبار ایران و جهان: