نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:03

تأکید وزرای خارجه آمریکا و عربستان بر توقف درگیری‌های نظامی در سودان

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود تحولات سودان را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی تحولات سودان و درگیری‌های چند روز گذشته در این کشور را بررسی کردند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزرای خارجه آمریکا و عربستان بر ضرورت توقف درگیری‌‌های نظامی، حمایت از غیرنظامیان و اتباع خارجی در سودان تأکید کردند.

روز شنبه رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند پس از آن، درگیری‌ها به دیگر مناطق سودان کشیده شد . این درگیری‌ها روز دوشنبه برای سومین روز متوالی ادامه داشت.

تلویزیون العربی گزارش داد که هم اکنون درگیریهای شدیدی با سلاحهای سنگین و نیمه‌سنگین بین نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در منطقه الجیره واقع در خارطوم در جریان است و خمپاره‌هایی نیز به منازل مسکونی نزدیک به این منطقه اصابت کرده است.

مشاور حقوقی نیروهای پشتیبانی سریع هم خبر داد که این نیروها موفق شده‌اند به صورت کامل، فرودگاه «مروی» را به تصرف خود درآورند. سخنگوی ارتش سودان اما به شبکه العربیه گفت که با تلاش نیروهای پشتیبانی سریع برای حمله به مقرهای نظامی ارتش مقابله خواهند کرد.

در همین ارتباط «فولکر برتس» رئیس هیأت سازمان ملل در سودان روز گذشته اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در این کشور بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158856

مهمترین اخبار ایران و جهان: