نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 16:27

ضرورت افزایش مهارت آموزی زندانیان / مشکلات زندان آبادان پیگیری شد

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس بر ضرورت افزایش مهارت آموزی در زندان آبادان تاکید کرد و گفت: پیگیری‌های ویژه در این خصوص و مشکلات زندان آبادان را انجام دادم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد مولوی صبح امروز شنبه در بازدید از زندان آبادان و دیدار چهره به چهره با زندانیان که به مناسبت عید سعید فطر صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از اماکن مهم که ضرورت دارد بیشتر به آن توجه شود، زندان آبادان است.

وی، توانمندسازی مهارتی زندانیان و اعضای خانواده آنان را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: باید برای زندانیان دوره‌های کاربردی برگزار شود تا این افراد پس از آزادی بتوانند برای خود فرصت شغلی ایجاد کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس، برگزاری دوره‌های صنایع دستی در زندان این شهر را یک مهارت مهم قلمداد کرد و گفت: به عنوان مثال، لنج‌های چوبی زیبایی در زندان توسط زندانیان تولید می‌شود که مقرر شده به فروش این محصولات کمک شود.

مولوی با اشاره به ضرورت توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان آبادان، بیان کرد: تجهیز و بهسازی کتابخانه زندان را پیگیری کردم و کتاب با موضوعات مختلف برای زندان آبادان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق آموزش و پرورش آبادان برای آموزش به زندانیان این شهر پیگیری کردم و مقرر شده تا اقدامات لازم انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: باید ورزش زندانیان مورد توجه قرار گیرد و اکنون فضای مناسبی درون زندان برای احداث سالن چند منظوره وجود دارد.

مولوی با اشاره به مشکل سیستم سرمایشی زندان آبادان اظهار کرد: چند سیستم سرمایشی برای زندان آبادان تأمین می‌کنم.

وی با بیان اینکه کشت نهال و تأمین خاک شیرین را پیگیری کردم و محقق خواهد شد، افزود: تأمین اعتبار بهسازی زندان، راه‌اندازی بهداری، احداث سالن ورودی و رفع مشکل فاضلاب از دیگر موارد بوده که نیازمند اقدامات لازم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: برای رفع مشکلات زندان برخی موارد در سطح منطقه قابل پیگیری است و برخی دیگر باید در سطح کلان پیگیری شود و ممکن است زمان‌بر باشد ولی به عنوان نماینده مردم پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

مولوی خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان آبادان به زندان این شهر شد و گفت: دغدغه کادر زندان باید فقط موضوع اصلاح و تربیت باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود با یاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، کادر زندان بر روی این دو موضوع متمرکز شوند و دیگر دغدغه معضلات زندان را نداشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164456

مهمترین اخبار ایران و جهان: