نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 16:12

هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گشایش یافت

اصفهان-هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار «قرآن، خانواده، آرامش» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه عفاف و حجاب به مدت پنج روز با مشارکت ۲۱۹ مجموعه فعال انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارت آپ‌ها، نرم‌افزارهای جدید قرآنی، شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات فرهنگی - هنری قرآنی و حجاب و عفاف (بانوان) و خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های قرآنی برگزار می‌شود.

همچنین این نمایشگاه امسال میزبان جمعی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مؤسسات قرآنی، مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط، مجموعه‌های طراحی معماری، اجرای دکوراسیون و احیای اماکن مذهبی و فرهنگی است.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با مضامین قرآنی، بررسی جایگاه قرآن به منظور ایجاد آرامش در خانواده، جُنگ‌، بازی‌های رایانه‌ای، محافل قرآنی، سرود، تواشیح و برگزاری آیتم‌هایی با محوریت آشنایی با نهج‌البلاغه از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی مذهبی است.

نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان واقع در کمربندی شرق، میزبان عموم شهروندان به ویژه علاقمندان حوزه قرآن و عترت خواهد بود.

سالن‌های A و B به مؤسسات قرآنی و انتشارات و سالن C به محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب اختصاص داده شده است.

برگزاری محفل‌های قرآنی، نمایش رادیویی با محوریت ترجمه قرآن، اجرای سرودهای ملی سلام فرمانده ۲ و بیعت، تجلیل از فعالان قرآنی و برگزیدگان، همایش روزه اولی‌ها، حضور مدارس حفظ قرآن، مسابقات روزانه و اهدای جوایز با کمک شهرداری، دعوت از چهره‌های فرهنگی، حضور مدیران کل دستگاه‌های مختلف و دعوت از هیأت‌های مذهبی برای داشتن غرفه ازجمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکان پخش و پوشش زنده تصویری نمایشگاه قرآن و عترت همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و از طریق آدرس سایت آپارات فراهم شده است.

گفتنی است که در حاشیه بیست و هشتمین آئین تکریم خادمان قرآن کریم، همزمان با آئین گشایش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و با حضور رئیس جمهور از سه نفر از خادمان قرآن کریم اصفهان، علی رهبر اسلامی در رشته تحقیق و پژوهش‌های قرآنی، مهدی ساغری‌زاده در رشته نرم‌افزار قرآنی و غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی در رشته آموزش قرآن تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129612

مهمترین اخبار ایران و جهان: