نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 14:33

اجرای طرح جهش تولید در ۳۱۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به فعالیت ستاد در طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: تعهد استانی این طرح ۳۵۰ هزار هکتار بوده که تا کنون در ۳۱۰ هزار هکتار آن طرح اجرایی شده و تحقق ۸۸ درصدی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید طائف ظهر امروز در نشست با استاندار لرستان، اظهار کرد: چارچوب کاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۲ حوزه سازمانی و اجتماعی تعریف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محوریت حوزه سازمانی تعیین  تکلیف اموال بلاصاحب است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه ستاد از سه بنیاد احسان، ۱۵ خرداد و برکت تشکیل شده، افزود: هر یک از این بنیادها دارای وظایف خاصی هستند که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند.

طائف بیان داشت: انجام اقدامات فوری از جمله همچون تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بر عهده ستاد احسان است، محوریت این بنیاد با گروه‌های مردمی بوده و تاکنون هزار و 25 گروه در استان با ستاد کار می‌کنند.

وی، جمعیت، توانمندبخشی و درمانی را سه بخش حوزه کاری بنیاد ۱۵ خرداد برشمرد و افزود: در سال گذشته سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تامین اعتبار و هزینه شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به جذب و هزینه ۴۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته، گفت: بنیاد برکت تامین کننده اعتبارات موردنیاز دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

طائف بیان داشت: در حال حاضر با دستگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس، جهادکشاورزی و راهداری فعالیت‌هایی را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم پزشکی ۳۸ پروژه را داشتیم، افزود: از این تعداد، ۲۷ پروژه عمدتا شامل خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان بیان داشت: تعهد بنیاد برکت در این حوزه ۲۳ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

طائف با بیان اینکه در حوزه نوسازی مدارس ۱۱۱ پروژه داشتیم که ۱۸ پروژه افتتاح شده، افزود: تعهد در این بخش ۲۳ میلیارد تومان بوده که ۲۲ میلیارد آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: تمام اعتبارات این طرح از سوی ستاد اجرایی تامین شده و سازمان جهاد کشاورزی تنها مجری طرح است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان ادامه داد: تعهد استانی این طرح ۳۵۰ هزار هکتار بوده که تا کنون در ۳۱۰ هزار هکتار آن طرح اجرایی شده و تحقق ۸۸ درصدی را شامل می‌شود.

طائف، تامین ادوات کشاورزی، تامین نهاده‌های دامی و تامین خودرو را از جمله اقدامات دیگر در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها عنوان کزرد.

وی به فعالیت ۱۰ خانه احسان در استان اشاره و تصریح کرد: توانمندسازی محلات رسالت این خانه‌ها است و اعتبارات خوبی نیز برای آن ها جذب و هزینه شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138056

مهمترین اخبار ایران و جهان: