نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:28

تصمیمی برای ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو گرفته نشده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه کمیته عفاف و حجاب شهرداری تصمیمی برای ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو نگرفته است، گفت: در حال حاضر صرفا تذکر داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود درستی در حاشیه صد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو گفت: پلیس هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهای آن لازم‌الاجرا است؛ لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد به تبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا می‌کند ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد، مطلع نیستم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: کمیته عفاف و حجاب شهرداری و مترو بابت ممانعت ورود این افراد تصمیمی نگرفته و تنها تذکر لسانی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این تذکرات توسط پرسنل مترو داده می‌شود، گفت: در حال حاضر حسب وظیفه ذاتی خود به بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند، تذکر داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است.

درستی تصریح کرد: تا صبح امروز در خصوص ابلاغ فرماندهی فراجا چیزی را مشاهده نکردم و این خبر را صبح امروز در رسانه‌ها دیدم. هنوز چیز مکتوبی ندیدم؛ اما شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین در خصوص افزایش نرخ بلیت مترو در سال جاری نیز بیان کرد: پیش از سال جدید مصوبه شورا افزایش متوسط ۲۵ درصد را مورد تأیید قرار داده بود تا از یکم اردیبهشت ماه اجرایی شود.

وی ادامه داد: فرمانداری تهران پیشنهاد داد که عدد موجود با هماهنگی‌های لازم ۹.۶۳ درصد دیگر کاهش پیدا کند؛ لذا مقرر بود نرخ ۲,۹۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه آغاز و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۶۰ ریال اضافه شود؛ اما با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه رقم ۲,۸۵۰ تومان به عنوان نرخ پایه و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۴۷ ریال به مبلغ بلیت مترو اضافه شود.

درستی عنوان کرد: نرخ بلیت مترو کرج نیز ۳,۷۳۰ تومان به صورت ثابت در نظر گرفته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137412

مهمترین اخبار ایران و جهان: