نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 08:07

حمله گرگاس به دو نفر در زنجان/ 8 محیط بان جدید جذب می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به دو مورد گزارش حمله گرگاس به انسان در شهر زرین‌رود شهرستان خدابنده که هفته گذشته اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: از امروز اکیپ‌های محیط زیست به صورت شبانه‌روزی در منطقه به مدت یک هفته حضور می‌یابند تا اتفاقی برای هم وطنانمان رخ ندهد.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس از برگزاری آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: در این استخدام سهمی هم برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه از طریق آزمون استخدامی ۸ محیط‌بان به مجموعه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: از آنجایی که آزمون استخدامی امسال برگزار خواهد شد و فرایند جذب و آموزش زمانبر است امیداواریم که این ۸ محیط‌بان تا پایان سال ۱۴۰۲ جذب مجموعه شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی محیط‌بانی گفت: در مجموع ۵۰ محیط بان برای حفاظت از محیط زیست داریم که اگر بخواهیم یک استاندارد حداقلی داشته باشیم باید این تعداد ۴ برابر باشد از این رو امیدواریم در طول میان مدت به این تعداد از محیط‌بان در استان برسیم تا بتوانیم در راستای حفاظت از محیط زیست استان زنجان بیش از پیش اقدامات لازم را انجام دهیم.

یافتیان در ادامه گریزی به دو  مورد گزارش حمله گرگاس به انسان در شهر زرین‌رود شهرستان خدابنده که هفته گذشته اتفاق افتاد زد و ادامه داد: از امروز اکیپ‌های از شهرستان‌های ابهر، خرمدره، اداره کل و نیز یگان حفاطت این سازمان تشکیل شده است تا به صورت شبانه‌روزی در منطقه به مدت یک هفته حضور یابند تا اتفاقی برای هم وطنانمان رخ ندهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیا اینکه در حال حاضر در فصل زادو ولد گرگ قرار داریم و متاسفانه یکی از مناطقی که حیات طبیعی آن به لحاظ چرخه جانوری دچار مشکل شده است منطقه خدابنده است، افزود: از هم وطنانمان در سراسر استان خواهشمندیم که به هیچ عنوان اقدام به نگهداری بچه گرگ نکنند چرا که گونه درنده گرگاس تلفیقی از سگ و گرگ است.

وی اضافه کرد: گرگاس هر چند به لحاظ ظاهری شبیه به گرگ است ولی به دلیل زندگی با انسان‌ها از نزدیک شدن به جوامع محلی افراد هیچ ترسی ندارد و بسیار خطرناکتر از گرگ است.

یافتیان همچنین به مدیریت و جمع‌آوری به موقع زباله‌ها در روستاهای و شهرها تاکید کرد و اضافه کرد: گونه‌های جانوری مختلف برای تامین غذای خود به داخل شهرها و روستاها  هجوم می‌آورند از این رو باید این موضوع به خوبی مدیریت شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150112

مهمترین اخبار ایران و جهان: