نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 22:53

بانک‌های البرز به ۷۵ درصد تعهدات تسهیلات قرض‌الحسنه عمل کردند

کرج- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: بانک های عامل این استان به ۷۵ درصد تعهدات تسهیلات قرض الحسنه خود در سفر رئیس جمهور به البرز عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیف‌الله اسداللهی دوشنبه در حاشیه نشست مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های ریاست جمهوری در البرز افزود: بانک‌های عامل استان در سفر رئیس جمهور مکلف به اعطای تسهیلات قرض الحسنه و کمک معیشتی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان بودند که تاکنون به ۷۵ درصد از تعهدات خود عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد متقاضی دریافت تسهیلات، در مرحله نخست به چهار هزار و ۵۰۰ نفر تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شده است که پس از تخصیص مرحله دوم اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های عامل دولتی آغاز می‌شود.

اسداللهی علت عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تمام متقاضیان را مراجعه نکردن آنان به بانک‌های عامل و همچنین تراکم بالای متقاضیان عنوان کرد و گفت: برخی از شهروندان به رغم همراهی رؤسای شعب استان به دلیل عدم ارائه حداقل ضمانت‌های بانکی موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از همراهی و همکاری بانک‌های عامل استان البرز در اعطای تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تاکید کرد:

در این نشست، مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن برقراری تماس با یکی از شهروندان متقاضی تسهیلات، با وی به گفت وگو پرداخت و نحوه برخورد کارکنان بانک و میزان همکاری آنان در خصوص تشکیل پرونده و اعطای وام را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907256

مهمترین اخبار ایران و جهان: