نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 18:39

موافقت عفو ۴۰ زندانی توسط رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی/بازدید ۴ساعته رییس دادگستری و ۱۹۲ قاضی از زندانهای استان

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از موافقت عفو ۴۰ نفر زندانی طی بازدید عصر گاهی از زندان‌های استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به همراه ۱۹۲ قاضی دیگر از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان بازدید کردند.

در این بازدید 4 ساعته عتباتی رئیس کل ،مجیدی دادستان مرکز استان، معاونین قضایی و قضات عالی قضایی و هیات ارزیابی حقوق شهروندی در مرکز استان و روسا و دادستانهای حوزه‌های قضایی ضمن بازدید از بندهای زندان و بررسی وضعیت مددجویان در دیدارهای چهره به چهره با تعداد کثیری از زندانیان به درخواست‌های آنان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.

این بازدیدها آثار و برکاتی داشت که از جمله نتایج آن می‌توان ضمن رسیدگی به 1374درخواست، با آزادی ۳۹ مددجو، موافقت با آزادی مشروط ۳۶ نفر، موافقت با مرخصی منجر به آزادی ۳۹ نفر، موافقت با درخواست عفو ۴۰ نفر، موافقت با تعلیق مجازات ۲۱ نفر، اعطای مرخصی به ۱۹۲۰ نفر، موافقت با اشتغال ۶۷ نفر، موافقت با تخفیف مجازات ۱ نفر، تجمیع مجازات ۳ نفر و موافقت با درخواست پابند الکترونیک ۳۳ نفر اشاره نمود.

عتباتی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بازدیدهای با برنامه و هدفمند از زندانهای استان برای بررسی وضعیت قضایی زندان‌ها و زندانیان در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و به صورت مرتب تا پایان سال اجرا خواهد شد و این بازدیدها همیشه دارای آثار و برکاتی برای مددجویان است که شامل حال آنها می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 906856

مهمترین اخبار ایران و جهان: