نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:19

ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در سوریه و یمن در دیدار دیپلمات‌های ایران و نروژ

در دیدار نماینده ویژه نرو‌ژ در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران وضعیت انسانی در سوریه و یمن نگران کننده اعلام و بر توجه جامعه جهانی و افزایش کمک‌های بین‌المللی برای رفع مشکلات انسانی تأکید شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم «ترومس دال» نماینده ویژه نروژ در امور یمن که در راس هیأتی برای رایزنی‌های سیاسی در تهران حضور دارد، امروز (دوشنبه) ۲۱ آذرماه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین وضعیت میدانی، سیاسی و انسانی یمن و سوریه گفت‌وگو کردند. 

طرفین در این دیدار، وضعیت انسانی در این دو کشور را نگران کننده توصیف کرده و خواستار توجه جامعه جهانی و افزایش کمک‌های بین المللی برای رفع مشکلات انسانی شدند.  

مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار گفت: رفع محاصره اقتصادی علیه مردم یمن،  پرداخت حقوق و برقراری مجدد آتش بس می‌تواند زمینه‌های لازم را برای شروع گفت‌وگوهای سیاسی یمنی-یمنی به منظور حل و فصل مشکلات سیاسی کشور فراهم کند.

خاجی در این ملاقات در مورد تحولات سوریه، بازسازی و کاهش مصایب انسانی را از اولویت‌های اصلی در این کشور خواند و بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 906512

مهمترین اخبار ایران و جهان: