نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 09:06

۶ هزار فقره پروانه در بافت های فرسوده گلستان صادر خواهد شد

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری تا پایان سال برای ۶ هزار واحد مسکونی در بافت ناکارآمد شهری گلستان پروانه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار اظهارکرد: تاکنون دو هزار و ۸۰۸ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۰۲ هزار نفر در استان شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از این میزان دو هزار هکتار بافت فرسوده با جمعیت ۲۱۸ هزار و ۷۲۶ نفر، ۴۷۶ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ۵۷ هزار و ۲۱۵ نفر و ۳۳۲ هکتار تاریخی با جمعیت ۲۶ هزار و ۹۵۳ نفر بافت ناکارآمد شهری استان گلستان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: گلستان دو هزار و ۸۰۸ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی دارد که طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری برای ۶ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها تا پایان سال توسط شهرداری‌های استان پروانه صادر خواهد شد.

ملک ادامه داد: سهم استان گلستان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۰ میلیارد تومان بوده که در صدد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با این رویکرد با شهرداری‌های گرگان و گنبد کاووس هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 931756

مهمترین اخبار ایران و جهان: