نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:29

اگر مصوبات مجلس اجرا می‌شد شاهد این وضعیت در بازار ارز نبودیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قوانین و مصوبات مجلس گفت: اگر قوانین و مصوبات به درستی اجرایی می‌شدند، امروز شاهد این وضعیت در بازار ارز نبودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۴ دیماه) در صحن علنی مجلس در اخطار قانون اساسی گفت: قانونگذاری حق مجلس و اجرای قانون بر عهده دولت است اما ما شاهد این موضوع هستیم که اجرای قانون با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: ماده ۲۰ قانون احکام دائمی وظیفه دولت را مشخص کرده است اما این موضوع درباره ارز اجرایی نشده و نرخ ارز و فاصله نرخ نیمایی دربازار آزاد همچون گذشته است.

سلیمی تصریح کرد: چرا نرخ ETF ارز که مجلس برای آن قانونگذاری کرد توسط دولت به درستی اجرا نمی‌شود؟ نرخ‌های متعدد دلار در بازار ارز از کجا نشأت می‌گیرد؟ کجای دنیا شاهد این میزان از تنوع نرخ ارزی و دلاری هستیم.

وی بیان کرد: روزانه ۱۰۰ هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد متمول توزیع می‌شود و در گزارش مطرح شده ردیفی برای ارائه ارز به «سایرین» در نظر گرفته شده است. چرا شفاف گفته نمی‌شود که این «سایرین» چه کسانی هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قوانین و سیاست گذاری‌های دولت انتقاد کرد و گفت: حق ۱۵ درصد معادن چه شد؟ چرا قانون مصوب مجلس درباره آن اجرایی نشد؟ باید بدانیم اگر قانون مجلس به درستی اجرایی می‌شد، شاهد این وضعیت در بازار ارز نبودیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932356

مهمترین اخبار ایران و جهان: